Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Nad pokladnami visí jaký si plakát o spokojenosti zákazníků, kterí mají právo dostat slevu na nákup ve výši 20 kč jeli ve frontě více než pět platících a nejsou otevřeny všechny pokladny. V Penny Železný Brod je neustále fronta více než pět zákazníků a jsou otevřeny pouze dvě pokladny ze čtyř. Na můj dotaz zda mi odečtou zmíněných 20 kč z nákupu mi pokladní sdělila "abych se nezbláznil".
Po té jsem dostal nějaký žeton na slevu u příštího nákupu. Druhý den jsem chtěl žeton uplatnit. Pokladní mi sdělala, že neví co stím má dělat, abych si došel za vedoucím a tam vyplnil nějaký papír.
Katastrofa. Opravdu služby na úrovni.
Sundat plákát o spokojenosti zákazníků !!!
|
Tweet |
Pokud se prodávající zaváže poskytnout nějakou službu, tak by měl tento svůj závazek dodržet, neboť, jak již praví starověká římská zásada, "smlouvy se mají dodržovat" (tato zásada je mimo jiné jednou z hlavních zásad současného platného soukromého práva). V případě nedodržení tohoto závazku (není-li nějaký omluvitelný důvod, proč závazek nebyl dodržen), by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázána. V případě porušení tohoto zákazu může být prodávajícímu Českou obchodní inspekcí uložena pokuta za správní delikt a to až do výše 5 000 000,- Kč.
Jinou věcí je přístup pracovníků prodejny ke svým zákazníkům. V tomto případě není dán konkrétní právní nárok spotřebitele ve vztahu k podnikateli. Z pohledu práva je toto irelevantní, nicméně to zajisté nevytváří dobrý obraz společnosti, která takovéto pracovníky zaměstnává.
Doporučujeme spotřebiteli obrátit se s tímto podnětem přímo na společnost prostřednictvím jejího zákaznického servisu. Společnost by totiž měla mít zájem na tom, aby se její zákazníci rádi vraceli do prodejny, protože se v ní cítí dobře. Stížnosti na chování konkrétních zaměstnanců, neplnění jejich pracovních povinností, popř. neochotný přístup k zákazníkům, by měly směřovat přímo k jejich nadřízeným a vedení uvedené provozovny.
Chování zaměstnanců se může stát právně postižitelným pouze v případě, kdy překročí určité mantinely a dosáhne takové intenzity, kdy je žádoucí, aby právo do takového společenského vztahu zasáhlo. Do úvahy by přicházely v takových odůvodněných případech zejména přestupky proti občanskému soužití.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.