Společnost


PRIOR ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74381Neuznaná reklamace odlupující se pánve 24cm

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 20 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
05.02.2024, před 11 měsíci

Lucie Rakowska

Znění stížnosti

Dobrý den.
Tímto se na Vás obracím o přezkoumání rozhodnutí o zamítnutí reklamace pánvce.
Dne 28.12.2022 byla zakoupena Pánev Forest 24cm v Prioru, prodejna v Třinci.
Dne 30.8.2023 byla podána na reklamaci s tím, že se jí odlupuje povrch při běžném používání.
Dne 9.10.2023 byla reklamace zamítnuta, že je to údajně mechanickým poškozením. S tím nesouhlasím. Máme další 2 pánve, používáme je dokonce více, se stejnými nástroji, máme je 4x delší dobu a nic se neodlupuje. Obávám se, že prodje takového nekvalitního zboží může mít za důsledek nejen nespokojenost zákazníků, ale dost možná i zdraví, protože kousky povrchu se jistě dostaly i do jídla.
Žádám tedy, abyste reklamaci znovu přezkoumali, vrátili mi peníze a za spotřebitele prosím o zvážení, zda takový výrobek nadále prodávat.
Daňový doklad č. ***.
Číslo reklamace: 19/2023: ***
Děkuji, s pozdravem
Lucie Rakowská
***


Produkt

Pánev Frost 24cm, EAN 5999056765252


Požadované řešení

Žádám o vrácení plné částky 649 Kč za koupenou pánev na účet číslo ***.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2024 11:47, před 11 měsíci

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2024 16:30, před 10 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.