Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 27.12.2023 jsem v AAA Auto Zlínská 260, 765 02 Otrokovice 2, zakoupil automobil. Inzerovaná internetová (i při osobní konzultaci ) koncová cena byla 300.000kč. ( část uhrazena výkupem dosavadního auta , část na splátky spotř. úvěrem)
1* Jelikož jsem nedostal při vyřizování prodeje žádné dokumenty papírově - vytištěné k fyzickému podpisu, na můj dotaz proč, mi bylo odpovězeno, že by to trvalo déle a hlavně , že mi vše přijde do @ pošty a vše mohu v klidu doma promyslet, případně v zák lh. vypovědět.
2* Na dotaz, zda si zákonné a havarijní pojištění můžu vybrat, mi bylo sděleno, že je to stejně jedno, že jej v případě nespokojenosti, můžu vypovědět "ze zákona" do 2. měsíců, jako každé jiné.. Pojistku uzavřenou prodejcem (zák+hav) , jsem také v provozovně uhradil ze svého b. účtu
- Zákonnou a havarijní pojistku jsem vypověděl v zákonné lhůtě, uzavřel novou, u jiné poj. spol.
Částka ze staré p.s. mi byla pojišťovnou v pořádku a rychle vrácena na můj b.ú.
3* při vyřizování spotř úvěru, jsem si všiml nesrovnalosti v prodejní ceně vozu.
prodejní cena vozu byla 300t, výkupní mého 130t, rozdíl by tedy měl být 170t. Prodejní částa mi byla však navýšena o kč 9.900.-
Na můj dotaz, o co se jedná, mi bylo sděleno, že jde o neoddělitelnou součást ke kupní ceně, že jde o pojistku asistenčních služeb a bez uhrazení této pojistky, nelze vůz prodat ( DEFEND Key Assistance +)
Tato částka mi byla přičtena k vyřizovanému s.ú. ( 9.900)
Nabízená prodejní-nabídková cena nebyla konečná a o dodatečném navýšení j sem nebyl při projednávání o nákupu informován ( nejedná se o zákonné pojištění, bez něhož nelze odjet..)
• Byl jsem nucen uzavřít doplňkový produkt o který byla navýšena prodejní cena, bez kterého mi nebylo možno vybraný automobil prodat a tento později vypovědět s vrácením ceny kterou jsem navíc uhradil.
Vypovězení pojistneho produktu a vrácení uhrazené částky 9.900Kč
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že zakoupení zmiňovaného doplňkového produktu je podmíněna nějaká výhoda, ačkoliv zákazník o tuto službu neprojevil zájem ani mu ze strany prodejce nebyl sdělen relevantní důvod nezbytnosti této služby, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku].
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vážený pane Vráno,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Prosím paní Míkovou z AAA Auto o zaslání @adresy. Nebudu zde na Vaši žádost veřejně uvádět SPZ auta.. ( i dyž by dle výše uvedeného šlo dohledat v účetnictví )
Vzhledem k tomu, že vyjádření spotřebitele směřuje na společnost, přeřazujeme stížnost na ni, aby mohla požadované informace spotřebiteli poskytnout.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, přeřazujeme stížnost na spotřebitele a žádáme ho o sdělení, zda se mu podařilo se společností spojit.
Opětovně žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.