Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dňa 5.2.2024 mi bol neoprávnene stiahnutá platba 42,99 Euro spoločnosťou DRI*AVAST Software za produkt ktorý som už dávno zrušil a nepoužívam ho lebo mi nevyhovoval. Táto spoločnosť mi opakovane sťahuje poplatok na ktorý nemá žiadne oprávnenie. Posledný prípad 5.2.2024. 42,99 Euro.
Údajne sa jedná o software proti vírusom.
Vrátenie uvedenej sumy späť na účet. V opačnom prípade podávam na spoločnosť trestné oznámenie pre podvod.
|
Tweet |
V případě, že si podnikatel nechává strhávat platby, musí k tomu mít právní důvod. Pokud by takový důvod neměl, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Jednou z možností ukončení strhávání plateb může být zablokování těchto plateb, nicméně zablokování plateb jako takové nemusí být nejvhodnějším řešením. Pokud by totiž závazek existoval, měl by podnikatel právo na tyto platby a jejich neplacením by nemusel být závazek ukončen, tudíž spotřebiteli by vzrůstaly dluhy vůči společnosti.
Doporučujeme tedy preventivně smlouvu vypovědět - tím nedojde k uznání nároku společnosti a zároveň dojde (po uplynutí výpovědní doby) k ukončení závazku. V průběhu výpovědní doby jsou strany stále povinny plnit. Spotřebitel musí platit a podnikatel musí dodávat obsah, ke kterému se zavázal.
Bezdůvodné obohacení lze po podnikateli požadovat zasláním předžalobní výzvy dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Kontakty na společnost AVAST Software s.r.o.:
- kontaktní formulář: https://support.avast.com/cs-cz,
- adresa: Pikrtova 1737/1a, Praha 140 00.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.