Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#74402Neuznaná reklamace tabletu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.02.2024, před 12 měsíci

Pavel Milion

Znění stížnosti

Dobrý den, v září 2023 jsem přes internetový obchod ALza zakoupil tablet Umax Vision 10 T/LTE, kdyv lednu 2024 se tablet vyplnul a již nešel nabít ani zapnout. Tablet jsem tedy odnesl na reklamaci 18.1.2024, kdy přijmacím protokolu bylo uvedeno Tablet UMAX VisionBook 10T LTE 4GB/64GB
Komentář technika: kontakt ověřen, sériové číslo ověřeno, bez viditelného mechanického poškození, upatlaný, displej poškrábaný, porty v pořádku, nelze vrátit do TN. DNe 29.1.2024 reklamace vyřízena: Během testování autorizovaným servisním technikem bylo zjištěno mechanické poškození -mechanické poškození usb konektoru které není slučitelné se záručními podmínkami výrobce. Případ se zamítá. S tímto jsem nesouhlasil a tablet jsem znovu odeslal na reklamaci, že se jedná o vadu do šseti měsíců a nestacží obecné sdělení o poškození. Při znovu odeslání na reklamaci mi byl předán papír ze servisu Umax, kde závada nebyla nijak rozepsaná. Poze sděleno mechanicky poškozený USB konektor. Dne 5.2.2024 sděleno z reklamačního odělení, že :kontaktuji Vás na základě Vašeho požadavku.
Situaci jsme prověřovali u servisu a dle jejich vyjádření, středová kontaktní část USB-C konektoru je mechanicky uvolněná.Uvolnění konektoru nelze vyfotit. Tedy nelze ani na první pohled jako poškození posoudit. Způsobuje však vadu uváděnou Vámi.
S tímto neseouhlasím, jelikož tablet byl v době přijmutí k opravě s porty v pořádku a bez mech. poškození - viz vše, když ho prohlížel příjmací technik Alzy.


Požadované řešení

oprava tabletu na náklady prodejce


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.2.2024 14:33, před 11 měsíci

K možnému poškození zboží v reklamačním řízení:
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

K zamítnuté reklamaci:
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.2.2024 19:00, před 11 měsíci

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. K této reklamaci Vám bylo v rámci oddělení péče o zákazníky naší společnosti opakovaně vydáno vyjádření, které je v tuto chvíli platné a neměnné. Na produktu bylo při testováno zjištěno mechanické poškození, které není v souladu se záručnímu podmínkami výrobce. Jelikož se nejedná o poškození, které by bylo na první pohled viditelné, nebylo zapsáno při příjmu k reklamaci při zběžném prohlédnutí. Pokud s tímto stanoviskem nesouhlasíte, můžete se obrátit například na soudního znalce v oboru, který Vám vydá nestranný posudek. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.2.2024 06:35, před 11 měsíci


Pavel Milion

Dobrý den, chápu že Vás zaměstnanec udělal chybu ale přece to nebude platit zákazník. Jsem laik a nevim jestli není poškozené něco jiného. Teď je znalecký posudek zcela irelevantní jelikož dle Vašeho sděleni tam je závada, která na první pohled nebyla vidět, takže zcela zřejmé je viditelná, když ji technik Umaxu našel. To já už nemůžu vědět jak závada mohla vzniknout. Jestli při příjmu na Alze nebo v Umaxu. Navíc Vaše sdělení že vyjádření výrobce je na vydejce ve mě vůbec nebudí důvěru, to je formulář vypsány Vámi nikoliv výrobcem resp.servisem. Pro další kroky pozaduji servisním protokol přímo z Umaxu nebo minimálně emailovou zprávu pod hlavičkou servisu Umax, kde bude ověřitelná informace ze bylo zjištěno poškození. Já opravdu nevím jakým způsobem jste informací ověřovali. Jestli to bylo telefonicky tak to nemá žádnou hodnotu. Součástí vyřešení první reklamace byl doklad že servisního střediska takže požadují opět tento doklad. Dle mého názoru tablet vůbec na Umax nešel nyní ale rád bych byl kdybyste mi řekli že tam skutečně byl. Ale ještě jednou Vám sdělují že už neřeším až tak že zjistili poškozeni v servis. Řeším to že jsem tablet dál se všemi porty v pořádku a bez vizuálního poškození a nyní je poškozen, copak není se Svými možné domluvit býť chyba je zcela evidentně na Vaši straně. Pořád se dokola vymlouvate. Jsem ochoten se posílat na nějaké mimo záruční opravě za rozumnou částku a to neříkejte že to nejde.. Pokud je Vaše stanovisko neměnné. Kroky jsem vám Poslal již v minulém mailu. dTest se již nemusí vyjadřovat. Děkuji Vám. Počkám na vyjádření společnosti a stížnost zavru

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.2.2024 11:24, před 11 měsíci

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu. K vyřízení reklamace Vám byla ze strany naší společnosti vydána reklamační výdejka. Naše reklamační výdejka obsahuje veškeré informace, které jsou z hlediska legislativy podstatné. Je mi líto, ovšem naše stanovisko zůstává i po opakovaném ověření nadále platné a neměnné. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.2.2024 12:20, před 11 měsíci


Pavel Milion

Hodnocení: