Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#7441Operátorka telemarketingu odmítla vyřazení z databáze

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
06.08.2015, před 9 lety

Radim Hasalík

Znění stížnosti

Podávám touto cestou stížnost na poskytovatele telekomunikačních služeb, kteří používají telefonní číslo 477 0771 129. Dnes mi bylo voláno na mobilní číslo s obchodní nabídkou. Volající se identifikovala jako O2. Podle zvuků v pozadí se jednalo o telemarketingové centrum. Na moji žádost o vyřazení z marketingové databáze reagovala operátorka prohlášením, že to nemůže udělat a zavěsila.


Produkt

Nabídka O2


Požadované řešení

Podle zákona je přitom telemarketingová operátorka nucena respektovat výslovné přání na vyřazení čísla z telemarketingové databáze. Prošetření případu, omluva a vyřazení čísla z databáze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2015 16:18, před 9 lety

Zpracování osobních údajů v marketingových databázích za účelem nabízení výrobků nebo služeb není samo o sobě zakázanou obchodní praktikou. Zpracovatelé těchto údajů se však musí řídit zákonem o ochraně osobních údajů.

§ 5 odst. 5 tohoto zákona stanoví, že provádí-li správce nebo zpracovatel zpracování osobních údajů za účelem nabízení obchodu nebo služeb subjektu údajů, lze pro tento účel použít jméno, příjmení a adresu subjektu údajů, pokud tyto údaje byly získány z veřejného seznamu nebo v souvislosti se svojí činností jakožto správce nebo zpracovatele. Správce nebo zpracovatel však nesmí uvedené údaje dále zpracovávat, pokud s tím subjekt údajů vyslovil nesouhlas. Nesouhlas se zpracováním je nutné vyjádřit písemně. Bez souhlasu subjektu údajů nelze k uvedeným údajům přiřazovat další osobní údaje.

Nesouhlas se zpracováním osobních údajů je tedy potřeba zaslat společnosti v písemné formě, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. K formulaci dopisu je možné využít tento volně dostupný vzor: https://www.dtest.cz/clanek-777/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.8.2015 14:42, před 9 lety

Pěkný den,
blokaci marketingových nabídek z naší strany jsem pro vás nyní zadal.
V dohledné době dojde k vyřešení celé záležitosti.
Za vzniklé potíže se a chování konzultantky zákaznické linky omlouvám.
Petr Šimeček,
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
11.8.2015 14:44, před 9 lety


Radim Hasalík

Hodnocení:

Komentář: Děkuji O2 za zvýšení kvality služeb call centra a poučením operátorky, že musí respektovat i žádost po telefonu (ačkoliv dle dTestu je tak třeba učinit písemnou formou). Osobně jsem jako spotřebitel považoval telefonický nesouhlas za dostačující. Většina call center to respektuje.

Vyjádření dTestu k uzavření případu

Publikováno
11.8.2015 14:51, před 9 lety

Požadavek písemné formy pro vyjádření nesouhlasu se zpracováním osobních údajů stanoví přímo zákon o ochraně osobních údajů v § 5 odst. 5. Lze konstatovat, že takto vyjádřený nesouhlas nemůže zpracovatel údajů ignorovat.

Pokud bylo požadavku vyhověno na základě telefonického hovoru, pak je to možné považovat za projev vstřícnosti ze strany společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.