Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den. Chci podat stížnost na společnost Alza.cz ohledně výkupu herní konzole Microsoft XBOX One S, 512GB, která byla zničena neodborným zásahem.
Číslo kupního případu je ***. Celou situaci popíšu chronologicky.
Dne 9.1.2924 jsem posílal herní konzoli přes smluvního dopravního partnera společnosti Alza.cz (společnost DPD) do mobilnet s.r.o. První zaskočení přišlo, když mi řidič sdělil, že zásilka není vedena jako křehká (ovšem balík ze strany Alzy se mi vrátil s označením Fragile - takže je evidentní, že se záměrně kryjí z jejich strany, ale když si nechávají balíky poslat smluvním dopravním partnerem od zákazníků, je jim to úplně jedno). Pan řidič mi sdělil, že sice s ní on sám bude manipulovat jako kdyby to bylo jeho vlastní, ale co se bude dít po jeho předání, již nedokáže ovlivnit. Jelikož konzole byla zabalená do bublinkové folie, dle instrukcí, věřil jsem tomu, že se doručí v pořádku.
Dne 22.1.2024 mi napsala společnost Alza, že obdrželi herní konzoli. Kde byl balíček a co se s ním dělo do té doby, kdy jsem jej dal do přepravy, je mi doteď velkou záhadou. Kdybych posílal balíček po vlastní ose, nevěřím tomu, že by trvalo jeho doručení 12 dní.
Největší šok ovšem nastal, když jsem obdržel informaci, že výkup zamítají, jelikož je herní konzole poškozená neodborným zásahem (poničené šroubky, prasklina a chybějící nálepka). Což je naprosto absurdní, jelikož konzoli jsem zakupoval v roce 2016 u společnosti Mall.cz a od té doby byla využívána ku svému účelu a ani nikdy nebyla na opravě. Zároveň byla konzole naprosto v pořádku odesláním do Alzy. Po rozbalení balíku a prohlédnutí konzole jsem byl v , v jakém stavu mi byla doručena. V jedné části doslova zdemolovaná. Prasklý kryt a ulomená plastová část.
Obratem jsem touto skutečností argumentoval. Dáma z Týmu výkupu mi odepsala, že je jí to líto, ale že takto konzole opravdu přišla v takovém stavu. Tímto jsem se rozhodně nenechal odbít, tak jsem vznesl dotaz, jakým způsobem to bude řešeno? Očekával jsem nějakou snahu o prošetření situace a ne o takto nekompetentní přístup. Ovšem na tento dotaz mi nikdo doposud neodpověděl.
Požaduji prošetření a adekvátní řešení celé situace. Rád bych dostal vyjádření, kde byl balíček a co se s ním dělo během 12 dnů, od převzetí dopravce do doručení k Alze. Zároveň požaduji s tím spojenou adekvátní kompenzaci za zničení herní konzole. Osobně jsem ji kontroloval před zabalením a nejevila žádné z výše uvedených známek poškození. Pokud do zásilky bylo vniknuto někým z dopravní společnosti, měla by se k tomu postavit i samotná Alza, jelikož je to jejich smluvní dopravce.
Opravdu nejsem typ člověka, který by zasílal konzoli v takovém stavu v jakém mi byla doručena zpět – to bych věděl o spoustě jiných způsobů, jak s ní naložit. Navíc konzole je nyni neprodejná, maximálně tak na součástky v úplně jiné cenové relaci.
Pokud by mě společnost neodpálkovala, ale prověřila můj účet, který u nich mám, věděla by, že jsem za u nich za celou dobu udělal, troufám si říct, nadprůměrný obrat. Ovšem takové jednání mě jako stálého zákazníka velmi zklamala.
Herní konzole Microsoft XBOX One S, 512GB
Kompenzace za zničení konzole.
|
Tweet |
Podle § 2944 občanského zákoníku platí, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Není tedy rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
V tomto případě však také záleží, jaké jsou přepravní podmínky zvoleného přepravce. Pokud by spotřebitel nezvolil možnost příplatku za křehké zboží přesto, že by mu taková možnost byla nabídnuta, domníváme se, že by se přepravce mohl odpovědnosti za škodu (způsobenou přepravou zboží) zprostit. Jiné orgány jako např. Česká obchodní inspekce však mohou být jiného názoru.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla zodpovědět dotazy spotřebitele obsažené ve stížnosti.
Dobrý den, pane Dobeši. Děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Produkt byl bohužel nedostatečně zabalen a tím bohužel zjevně došlo k poškození produktu. V rámci dobrých obchodních vztahů jsme Vám nabídli výkupní částku, ve výši 1500 Kč. Ráda bych Vás tedy požádala o informaci, zda-li budete s navrženou částkou souhlasit. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den.
Děkuji za řešení, které akceptuji. S čím však nemohu souhlasit je ten fakt, že byla konzole nesprávně zabalená. Zabalil jsem ji dle instrukcí do bublinkové fólie, jak bylo uvedeno. Dokonce jsem ji zakoupil čistě k tomuto účelu. Pokud tedy dorazila k vám nedostatečně zabalena, opět mi to evokuje neoprávněné vniknutí do balíku (znovu tedy otázka, jestli to mohl být někdo z uvedené dopravní společnosti?). To už je ovšem na uvážení vás samotných, jestli před tím budete. chtít zavřít oči a dělat, že se nic nestalo. Navíc není vysvětleno, proč si nenecháte zásilky zasílat jako křehké, když je ta případným k sami zasíláte zpátky. Tento jednoduchý princip by, dle mého mínění, zamezil těmto problémům. Jinak společnosti Alza jsem odeslal konzoli a bylo mi zasláno 1500,- , jak bylo dohdnuto. Děkuji a přeji pěkný den JD