Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 9.7.2015 jsem na pobočce Alzy v Praze 4, Budějovická 13 reklamovala tablet, který byl zakoupen 18.3.2015 tamtéž a byl tedy používán pouze necelé 4 měsíce. Do reklamačního protokolu byla zaznamenána závada: tablet nelze zapnout, nereaguje ani na nabíječku, zkoušeno na prodejně, stav OK bez mechanických poškození a požadované způsoby vyřízení oprava.
Proto mě velmi nemile překvapilo, že jsem dne 30.7. (po 3 týdnech) obdržela mailem informaci, že se reklamace zamítá z důvodu:
"Poškozeno nevhodným zacházením - porušená záruční nálepka - vadná základní deska - záruka zaniká - cena opravy by převýšila cenu nového zařízení".
Rozhodně nesouhlasím s tvrzením, že bylo s tabletem zacházeno nevhodně, že by mnou snad bylo cokoli poškozeno. Naopak tablet byl celou dobu užívání uložen v pouzdře, který s ním byl zároveň zakoupen a vyjmut až pracovníkem Alzy při předání k reklamaci.
Proto jsem si zatím tablet nevyzvedla a Alze zaslala nesouhlas se zamítnutím.
Alza v odpovědi uvedla, že poškození nebylo možné zjistit při příjmu, ale až v servisním středisku a že výrobce neuznává záruku při neautorizovaném zásahu do zařízení a přiložila foto.
Zaslala jsem další protest s tím, že z mé strany k žádnému zásahu nedošlo a pokud servisní středisko zjistilo závadu, muselo k ní dojít buď během 3 týdnů reklamačního řízení nebo nám byl prodán tablet jednak s vadnou základní deskou a jednak i s uváděným neautorizovaným zásahem a tedy to nebylo nové zboží. Zaslané foto to samozřejmě neřeší.
Odpověď Alzy stejná: Reklamace je zamítnutá pro neautorizovaný zásah do zařízení.
Tablet ASUS MeMO Pad 8 ME181CX 16GB černý
vrácení hodnoty zboží ve výši 3.490,- Kč
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vyrozuměním spotřebitele o vyřízení reklamace je reklamační řízení ukončeno a spotřebiteli vzniká povinnost si věc od prodejce převzít zpět.
Na žádost spotřebitelky případ přeřazujeme na ni.
Jelikož společnost Alza nereagovala na vyjádření dTestu a k mému nesouhlasu se zamítnutím reklamace se stále stavěla negativně, obrátila jsem se na ČT-redakci Černých ovcí. A najednou nastal zásadní obrat. Hned druhý den poté, co s mluvčí Alzy pohovořila redaktorka Černých ovcí s tím, že by chtěla, aby se k zamítnutí reklamace vyjádřila do kamery, mě mluvčí Alzy kontaktovala s omluvou a nabídkou výměny zboží nebo vrácení hotovosti.
Tímto děkuji jak dTestu, tak redakci Černých ovcí za podporu a pomoc.
Hodnocení:
Komentář: Jelikož společnost Alza nereagovala na vyjádření dTestu a k mému nesouhlasu se zamítnutím reklamace se stále stavěla negativně, obrátila jsem se na ČT-redakci Černých ovcí. A najednou nastal zásadní obrat. Hned druhý den poté, co s mluvčí Alzy pohovořila redaktorka Černých ovcí s tím, že by chtěla, aby se k zamítnutí reklamace vyjádřila do kamery, mě mluvčí Alzy kontaktovala s omluvou a nabídkou výměny zboží nebo vrácení hotovosti.
Tímto děkuji jak dTestu, tak redakci Černých ovcí za podporu a pomoc.