Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Knihovna objednána 24.12.2023 na eshopu Vemzu, dodána 3.1.2024. Ihned po rozbalení jsme zjistili, že jedna z polic knihovny je poškozená a navíc chybí i šrouby pro sestavení. Polici jsem nafotil a řídil se informacemi eshopu ohledně reklamace - fotky jsem zaslal na uvedený email pro řešení reklamací. 4.1. jsem obdržel email, že mé fotky jsou předány na reklamační oddělení, které mě bude kontaktovat s dalším postupem. Od té doby se mi eshop z vlastní iniciativy ani jednou neozval. Na mé emaily odpovídali jen způsobem, že reklamaci urgují, ale pak opět nic. Již uplynula doba 30 kalendářních dní na vyřízení reklamace a stále jsem neobdržel žádné vyjádření, jen plno výmluv.
Knihovna Cosmo Pesus – KALUNE DESIGN
Reklamace poškozené části + dodání šroubů.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti VEMZU Czech Republic, s.r.o., Na poříčí 1757/41, 110 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, moc nás mrzí nastalé nepříjemnosti, za které se omlouváme. Z pročtené diskuze s kolegy vidím, že se daný případ řeší a jste dohodnuti na postupu. Pokud tomu tak není, či je třeba nějaký dodatečný vstup, neváhejte dát prosím vědět na e-mailovou adresu david@vemzu.cz. Děkujeme za vaší zpětnou vazbu a vaší spolupráci. Hezký den.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Produkt jsem 23.2. vracel přes DPD zpět.
Peníze jsem stále neobdržel.
Dobrý den, vy jste to nakonec poslal zpět až 23.2.2024? Jen pro ujasnění. Každopádně vidím, že jste s kolegou Davidem dohodnuti, je tomu tak prosím? Předem děkuji. Hezký den.
Ano. Dříve to vzhledem k domluvě nešlo.
Bylo mi slíbeno vrácení peněz tento týden.
Ale zatím stále nic.
Dobrý den, dostal jsem informaci od kolegy, že by mělo být vyřízeno. Prosím tedy o potvrzení, aby mohl být následně tento případ uzavřen. Předem děkujeme za spolupráci. Hezký den.
Hodnocení:
Komentář: Po třech měsících konečně dořešeno. Peníze vráceny.