Společnost


Lidová energie s.r.o.

Počet nahlášených stížností:69
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#74460Nezaslání vyúčtování, nevracení přeplatků, ignorace doporučených dopisů, neoprávněné strhávání záloh přes SIPO

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.02.2024, před 11 měsíci

Pavel Novotný

Znění stížnosti

Firma Lidová energie, nekomunikuje přes telefoní linku, neodepisuje na emaily ani doporučenou poštu. Loňské vyúčtování poslala po mnoha urgencí s půlročním zpožděním a přeplatek cca 25.000 Kč nikdo nechtěl řešit. Chtěli jsme snížit zálohy, řešit další platbu záloh umořováním přeplatku, nikdo neodpověděl ani na doporučenou poštu, přes SIPO si dále strhávali 4300 Kč, ikdyž reálná spotřeba byla poloviční. Zálohy přes SIPO se nám nedařilo ukončit ani přes Českou poštu, kdy jsme s LE ukončili smlouvu.
Třešničkou na dortu bylo, že máme spotový tarif a LE nám odmítla vypověď ze smlouvy, že se o spotový tarif nejedná. Na výpověď dle jiného paragrafu si vymysleli neexistující závazek do roku 2027, ikdyž ve fakturách a komunikaci před 3 roky uváděli zcela jiné termíny platnosti. Přes ERÚ žádné zastání jen zbytečné rady o snahu řešit věci domluvou. Jak, když dodavatele nekomunikuje a jen bere další peníze, které je jasné, že nikdy nevrátí? Díky nečinnosti ERÚ dalších pár tisíc korun v pr...


Produkt

Lidová energie - elektřina SPOT


Požadované řešení

Společná žaloba a insolvenční návrh s ostatními postiženými.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2024 09:50, před 11 měsíci

Pokud společnost nevyplatí přeplatky v řádném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.

Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období či nebyl-li vyplacen přeplatek řádně a včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.], v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.).

Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Lidová energie s.r.o., Kollárova 2346/2, 586 01 Jihlava. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.

Dle § 11d energetického zákona smlouvu o dodávce elektřiny nebo plynu nebo smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny nebo plynu na dobu určitou lze se spotřebitelem uzavřít nejdéle na dobu 36 měsíců od zahájení dodávky. Byla-li smlouva uzavřena na dobu delší než 36 měsíců od zahájení dodávky, považuje se za smlouvu uzavřenou na dobu 36 měsíců od zahájení dodávky. Smlouvu tedy lze vypovědět, přičemž jediným omezením je dodržení výpovědní doby.

U zvýšení záloh stále platí, že dle § 11 odst. 6 energetického zákona musí být zálohy nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby - nelze je tak zvýšit bezdůvodně (resp. na nedůvodnou výši). Spotřebitel zároveň může navrhnout její snížení. Pokud toto snížení bude o jednotky %, dodavatel energií požadavku často vyhoví bez námitek. V případě, že by však spotřebitel chtěl snížit zálohy o větší část, měl by dodavateli tento krok odůvodnit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, doporučujeme spotřebitelům obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu, jak již dle popisu spotřebitel učinil. Pokud nedojde k dořešení situace v mimosoudním řešení, je možné se obrátit na soud.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2024 13:41, před 10 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.