Počet nahlášených stížností: | 187 |
Z toho za letošní rok: | 78 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.01.2024 jsem se zaregistroval na webové stránce sexaferky.cz a dne 12.01.2024 jsem uzavřel VIP členství.
Po uzavření členství jsem zahájil platební proces,který nebyl proveden z důvodu že má moje banka účet vedený jako podvodný.Peníze mi odečteny nebyli a V.I.P. čleství nebylo aktivováno,usoudil jsem že jde o podvod a dál na tyto stránky nechodil.Dne 19.01.2024 mi přišel email že jsem stále neuhradil pohledávku za své VIP členství ve výši 592 Kč.Šel jsem osobně do banky aby mi platbu odblokovali,to banka odmítla s tím že jde o podvod.Dnem 12.01.2024 byl můj profil na sexaferky.cz vymazán.Dne 19.01.2024 po návratu z banky jsem podal výpověď a tím i V.I.P. členství bylo ukončeno k dni 11.02.2024.V.I.P. členství jsem nikdy nezačal aktivně používat a výpověď PLACENÉHO ČLENSTVÍ jsem podal do 14.dnů.V emailu o přijetí výpovědi jsem byl informován že mě výpověd údajně neosvobozuje od smluvních závazků a odpovídajících plateb.Dnes 08.02.2024 mi přišel email od zahraniční společnosti která převzala tuto záležitost a vyzívá mě k zaplacení častky 60,60 eur.
Prosím o radu zda mají vůbec právo peníze vymáhat.Selský rozum mi říká že ne.Placenou službu jsem nikdy nezačal aktivně užívat,učet byl ihned zrušen a V.I.P. členství jsem vypověděl do 14.dnů.Prosím o radu jak tuhle situaci řešit.
|
Tweet |
Pokud jde o smlouvu o placeném "VIP členství" uzavřenou mezi spotřebitelem a společností, může spotřebitel od této smlouvy odstoupit bez udání důvodu zásadně do 14 dnů od jejího uzavření (§ 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). V takovém případě má společnost povinnost vrátit spotřebiteli všechny platby, které od něj obdržela (s výjimkou upravenou v § 1834 občanského zákoníku).
Pokud lhůta marně uplynula, je možné vztah ukončit výpovědí. Dle obchodních podmínek společnosti je výpověď smlouvy účinná pouze tehdy, je-li zasláno výslovné písemné prohlášení (e-mailem support@mycustomercare.ch nebo poštou). Spotřebitel je ve výpovědi povinen uvést své celé jméno, využitou seznamovací stránku, svou e-mailovou adresu použitou k registraci a své uživatelské jméno. Kromě toho může spotřebitel výpověď učinit i prostřednictvím formuláře pro ukončení smlouvy.
Upozorňujeme, že pouhým smazáním profilu nemusí dojít k odstoupení od smlouvy či vypovězení smlouvy. V tomto případě tedy záleží, zda spotřebitel od smlouvy řádně odstoupil či smlouvu vypověděl.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, možném vzniku dalších účtů na jiných portálech, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost date4friend AG se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů skrze tuto platformu, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít.