Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Měli jsme udělanou rezervaci ubytování v polských zlotých k naší platební kartě. Nicméně hotel s ní neoprávněně prováděl DCC platby. Čímž původní cena rezervace narostla o přibližně o 10 procent.
Jak je možné že si někdo může s mými platebními údaji dělat co se mu zlíbí.
Booking na reklamaci odpověděl následující:
Pokud chcete tuto záležitost dále řešit, kontaktujte ubytování.
Ubytování samozřejmě chybu neuznalo.
Booking vám nepomůže ten je jen zprostředkovatel a nic neřeší.
Dynamic Currency Conversion, ve zkratce DCC, umožňuje držitelům platebních karet platit v měně, ve které je karta vedena. Na první pohled prospotřebitelské řešení je ale ve skutečnosti chytákem. Částka se vám sice strhne v měně karty, tedy v případě karty vedené v CZK bude platba v CZK, ale značně nevýhodným kurzem. V praxi tak zaplatíte více, než kdyby se transakce zaúčtovala v původní měně.
Pozor na to komu Booking předá vaše platební údaje je pak na jeho libovůli jak s nimi naloží.
Vrácení kurzovního rozdílu.
|
Tweet |
Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel apartmánu. Za poskytnutí konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb.
Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl/a, zaplatil/a nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace či neoprávněně nakládal s platebními údaji), a to do celkové výše celkové ceny vaší rezervace, jak je uvedena v potvrzovacím e-mailu.
Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit.
Provést platbu přes službu Dynamic Currency Conversion je možné pouze s předchozím souhlasem spotřebitele. Na bankomatu či platebním terminálu by měl být spotřebitel dotázán, zda chce provést transakci v lokální měně nebo v měně státu, kde byla karta vydána.
Pokud byla platba provedena v jiné měně, než spotřebitel požadoval, je možné se obrátit na společnost a požadovat doplacení rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Zároveň apelujeme na spotřebitele, aby nesdíleli své osobní a soukromé údaje a vyvarovali se tak případným potížím. Pokud došlo ke zneužití platební karty (např. byla karta použita bez vědomí a souhlasu spotřebitele), je třeba ihned reagovat a kontaktovat klientskou linku banky či vydavatele platební karty, popř. se obrátit i na orgány činné v trestním řízení (na Policii ČR).
Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.
Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.