Společnost


PRIOR ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7450Zamítnutí reklamace v záruční lhůtě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.08.2015, před 9 lety

Jan Sadílek

Znění stížnosti

Boty byly kupované 16.5.2014 v Náchodě.Jsou to sportovní boty běžně nošené na levé botě je prasklina ve švu a na patách jsou díry.Reklamace nebyla uznána s tím že se jedná o vadu způsobenou užíváním výrobku nikoli vady výrobní


Produkt

na levé botě prasklina ve švu a na patách jsou díry.Druhá bota je v pořádku.Reklamace byla zamítnuta.


Požadované řešení

vrácení peněz nebo alespoń oprava


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2015 20:01, před 9 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2015 15:22, před 9 lety

Zákonnými důvody pro zamítnutí reklamace jsou mechanické opotřebení zboží a poškození způsobené samotným spotřebitelem. Jestliže prodávajcící reklamaci zamítne a argumentuje přitom výše uvedenými důvody, má spotřebitel možnost, pokud s vyjádřením prodejce nesouhlasí, obrátit se na soudního znalce z oboru, který dokáže posoudit, o jaký druh vady se jedná.

Pokud by posudek prokázal, že vada má původ již ve výrobním procesu, bylo by možné namítat nevyřízení reklamace řádně a včas v rozporu s § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. V takovém případě by měl spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz.

Spotřebiteli doporučujeme využít výše popsaného postupu a obrátit se na soudního znalce pro vypracování posudku, kterým by mohl rozporovat způsob vyřízení reklamace.

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.