Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Boty byly kupované 16.5.2014 v Náchodě.Jsou to sportovní boty běžně nošené na levé botě je prasklina ve švu a na patách jsou díry.Reklamace nebyla uznána s tím že se jedná o vadu způsobenou užíváním výrobku nikoli vady výrobní
na levé botě prasklina ve švu a na patách jsou díry.Druhá bota je v pořádku.Reklamace byla zamítnuta.
vrácení peněz nebo alespoń oprava
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Zákonnými důvody pro zamítnutí reklamace jsou mechanické opotřebení zboží a poškození způsobené samotným spotřebitelem. Jestliže prodávajcící reklamaci zamítne a argumentuje přitom výše uvedenými důvody, má spotřebitel možnost, pokud s vyjádřením prodejce nesouhlasí, obrátit se na soudního znalce z oboru, který dokáže posoudit, o jaký druh vady se jedná.
Pokud by posudek prokázal, že vada má původ již ve výrobním procesu, bylo by možné namítat nevyřízení reklamace řádně a včas v rozporu s § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele. V takovém případě by měl spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz.
Spotřebiteli doporučujeme využít výše popsaného postupu a obrátit se na soudního znalce pro vypracování posudku, kterým by mohl rozporovat způsob vyřízení reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.