Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74503Chybně prodaná jízdenka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 24 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
09.02.2024, před 12 měsíci

Šárka Horynová

Znění stížnosti

Dne 2.2.2024 ve 12.49 hod při cestě z Peček do stanice Praha Běchovice a dále na 1 zastávku MHD na Černý Most ,mi byla průvodčím prodána chybná jízdenka.
Toto mi bylo oznámeno při kontrole revizorem v MHD a následně jsem kontaktovala informace DPD, kde jsem byla odkázána na České dráhy a.s.
Požadovala jsem u průvodčího jízdenku na již výše uvedenou trasu.Byla mi prodána jízdenka ve špatné hodnotě, byla jsem uvedena v omyl, revizorem v MHD pokutována a tím jsem se dostala do velmi nepříjemné situace ne vlastním zaviněním. Pokutována v částce 1030,- Kč.Prosím o posouzení celého případu.
Děkuji Műllerová


Požadované řešení

Posouzení celé situace a uhrazení pokuty.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2024 14:27, před 11 měsíci

Spotřebitelům doporučujeme, aby si zakoupené jízdní doklady kontrolovali při převzetí, aby se tak vyvarovali případným potížím.

Pokud byla prodána spotřebiteli jízdenka jiná, než kterou požadoval po průvodčím, je možné vadnou jízdenku reklamovat. V tomto případě se domníváme, že pokud by bylo prokázáno, že spotřebiteli prodal průvodčí jinou jízdenku, bylo by možné požadovat po společnosti i náhradu škody, která spotřebiteli vznikla jiným vydaným cestovním dokladem (tj. v tomto případě částka za pokutu).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.