Počet nahlášených stížností: | 113 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Reklamujem nedodanie tovaru, ktorý som si objednala (4ks pánske kravaty) v hodnote 35 eur.
Objednávku som urobila 29.12.2023.
Potvrdenie o zaplatení faktúry mi obchod poslal do mailu 2.1.2024.
K dnešnému dňu som tovar nedostala a pri dotazovaní sa mailom mi zakaždým odpíšu nasledovné:Vaša objednávka bola už odoslaná z nášho skladu v zahraničí a v túto chvíľu je na ceste k Vám. Maximálna doba doručenia je 360 pracovných dní. Tovar je väčšinou skladom v Ázii a doba doručenia je preto o niečo dlhšia.
Nedodanie tovaru som urgovala 9.1.2024, 17.1.2024 , 18.1.2024 a 9.2.2024
1 x Pánska hodvábna kravata - 3225 € 10,00 € 10,00 1 x Pánska farebná kravata 8 cm - LD27208 € 5,00 € 5,00 1 x Pánska hodvábna kravata - 3206 € 10,00 € 10,00 1 x Pánska hodvábna kravata - 3348 € 10,00 € 10,00 Slovenská pošta (Balík do ruky) € 0,00 € 0,00 Sumár faktúry Cena celkom€ 35,00
Požadujem vrátenie zaplatenej sumy 35 eur
|
Tweet |
Obecně ke stížnosti:
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou).
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Ke společnosti UrbanTrend s.r.o. v likvidaci a Pine Oak Ltd:
V obchodním rejstříku je uvedeno následující: "Valná hromad rozhodla dne 15.6.2022 o zrušení společnosti UrbanTrend s.r.o., se sídlem Kaprova 42/14, Staré Město, 110 00 Praha 1, IČ: 07993234, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 311245, že se společnost zrušuje s likvidací ke dni 30.6.2022. Společnost vstupuje do likvidace ode dne 1.7.2022. Po dobu likvidace bude společnost užívat obchodní firmu UrbanTrend s.r.o. v likvidaci."
Podle § 198 občanského zákoníku platí, že z důvodu ochrany věřitelů je jednou z povinností likvidátora informovat veškeré známé věřitele o vstupu společnosti do likvidace. Je třeba také vždy zveřejnit oznámení o vstupu společnosti do likvidace, a to nejméně dvakrát za sebou alespoň s dvoutýdenním odstupem. Součástí oznámení o likvidaci je také výzva k přihlášení pohledávek věřitelů s uvedením lhůty k přihlášení. Tato lhůta přitom nesmí být kratší než tři měsíce od druhého zveřejnění.
Spotřebitelům tedy doporučujeme, jestliže tak ještě neučinili, aby přihlásili své pohledávky na adrese likvidátora: ARROWS advokátní kancelář, s.r.o., Plzeňská 3350/18, 150 00 Praha 5 - Smíchov, a to ve lhůtě tří měsíců ode dne druhého zveřejnění oznámení o vstupu společnosti do likvidace v Obchodním věstníku, které bylo provedeno dne 5. 10. 2023. Od tohoto data tedy běží zmíněná 3měsíční lhůta k přihlášení pohledávek.
Výše zmíněná lhůta již však uběhla. Zákon neřeší, co se stane s pohledávkami neznámých věřitelů, které nebudou včas přihlášeny. Dovozujeme však, že k pozdě přihlášeným pohledávkám nemusí likvidátor v rámci likvidace přihlížet. K jejich zániku však nedochází. Tyto pohledávky tak mají podobu naturální obligace, což znamená, že pokud likvidátor pozdě přihlášené pohledávky přesto uspokojí, nepůjde na straně věřitele o bezdůvodné obohacení, neboť důvod pro jejich plnění včasným nepřihlášením neodpadl. Doporučujeme tedy spotřebitelům i přes uběhnutí lhůty pohledávku přihlásit.
Společnost UrbanTrend s.r.o. v likvidaci nás však informovala, že již není provozovatelem e-shopu urbantrend.cz. Tím je nyní společnost Pine Oak Ltd s adresou Global Gateway 8, 000 00 Providence, Mahe, Seychely, proto jsme je označili jako subjekt stížnosti.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Seychelách), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.