Počet nahlášených stížností: | 124 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Rezervovala jsem si ubytování v Hotelu Aquatis v Lausanne 15.1.-18.1.2024. Bohužel při první rezervaci mi nedošel potvrzující e-mail, brala jsem ji tedy za nepotvrzenou a rezervovala podruhé. Při příjezdu mi bylo hotelem sděleno, že mám rezervace dvě a mám to řešit přes Booking. Volala jsem tedy na zákaznickou linku Bookingu, kde mi paní bylo sděleno, že to není problém, že to zařídí, dál jsem to tedy neřešila.
Nicméně 2.2. mi Hotel strl platbu - cca 5 000. Začla jsem to (opět) řešit s Bookingem, kde mi pouze bylo sděleno, že hotel s vrácením částky nesouhlasí, že jsem to měla řešit hned (což jsem udělala a mám o tom nespočet mailu, evidentne tedy Booking to neřešil s hotelem hned).
A pokud hotel s vrácením částky nesouhlasí, Booking nemůže nic udělat.
Vůbec nevím, na koho se mám v této situaci obrátit a kde si stěžovat.
Děkuji, Krajčiková
Číslo rezervace: ***
Vrácení peněz stržených za nedostavení se k pobytu.
|
Tweet |
Rezervační portál Booking.com je pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a provozovatel apartmánu. Za poskytnutí konkrétních poskytovaných služeb by měl primárně nést odpovědnost přímo poskytovatel služeb.
Rezervační portál odpovídá pouze za přímé škody, které by spotřebitel skutečně utrpěl/a, zaplatil/a nebo které vznikly v souvislosti s prokazatelnými nedostatky při plnění povinností rezervačního portálu souvisejících s poskytováním služeb (např. pokud by portál uvedl nesprávné informace), a to do celkové výše celkové ceny vaší rezervace, jak je uvedena v potvrzovacím e-mailu.
V tomto případě se domníváme, že částku za nepotvrzenou rezervaci je možné požadovat po rezervačním portálu, nikoliv u poskytovatele ubytování.
Vzhledem ke skutečnosti, že společnost Boooking.com (Czech Republic) s.r.o. je personálně a majetkově úzce provázaná se zahraniční společností Booking.com B.V. se sídlem v Nizozemí, a je její pobočkou pro Českou republiku, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci, které nabízí bezplatnou, rychlou a efektivní poradenskou činnost ohledně evropského spotřebitelského práva se zahraničním prvkem.
Webové stránky Evropského spotřebitelského centra nalezne spotřebitel na adrese www.evropskyspotrebitel.cz. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.