Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
v červenci loňského roku jsem si stěžoval, že mám pomalý internet. O2 zareagovalo tak, že upravilo stávající smlouvu (kabel má propustnost 6Mb) na nižší rychlost, já souhlasil s rychlostí aspoň 5,5-5,8 Mb a oni mi na základě certifikovaného měření dali slevu 200 Kč, že internet nedosahuje ani minimální rychlosti 6Mb. Komunikace s O2 byla perfektní a internet jel po dobu 3-4 měsíců dohodnutou rychlostí, pak začal popět stávkovat, klesal na rozmezí 60-170 kb a začali jezdit technici. Zkontrolovali kde co, byli tu 5x.
Pak tu byla bouřka a rychlost najednou byla 8,5Mb, což měřila i technická podpora u kabelu s propustností 6Mb a po půl hodině se to vrátilo na 4.5Mb. Jenže rychlost dál klesala. Takže minulý týden tu byl další technik, já mu sdělil, že internet kolísá jako by se ty telefonní kabely o sebe třely ve větru, protože rychlost kolísala od bajtů po max. 170kb, tak z technika vylezlo, že v hotelu od nás vzdáleném cca 1,3 km na podzim uhodil blesk a je spálená spojka.
V úterý dojeli, vybagrovali, opravili a rychlost je 3,5 Mb. Logicky, když něco opravím, mělo by se to vrátit na původní rychlost.....dnes mi technik vysvětlil, že když tu byl v červenci, že rychlost opravdu stoupla na 5,8Mb......pak proběhla klasická výmluva o vzdálenosti, na což jsem řekl, že když to v červenci mělo 5.8Mb, tak jsem bydlel ve stejné vzdálenosti jak teď a teď je to o 2 Mb pomalejší. Vysvětlení bylo celkem lakonické.
Je těžká doba a každý dům dole v dědině se přeměnil v penzion a napojili se na internet. Ale já vím, že dole v dědině každý jede na wifi PODA, což zde na kopci nejede, nejede zde ani T-mobile, protože jejich tarif je 250 Mb a můžou nabídnout pouze 8 Mb, což s takovou rychlostí Vám neudělají. Takže jste odkázaní pouze na O2.
A O2 nabere hromadu zákazníků na 4,2 km vzdálenosti od ústředny, ale jaksi jim neřeknou, že ten kabel je 25 let starý a má propustnost jen 6Mb, tudíž zde nikomu nic nepojede.
A Cetin ví, že od podzimu zde uhodil blesk, že se spálila spojka a nic se neděje. Těch 5 techniků co zde zkoumalo kde co, tady bylo naprosto zbytečně, protože max. co zvládli bylo dostat rychlost aspoň na 5Mb, která teď díky nabraným penzionům je v háji.
Po zásahu technika to jeď jede 4 Mb.....úúžasné. Ale do domluvené rychlosti to má daleko.
Bohužel, přes internet komunikuji s lékařem v Brně, obvodní mě přes to píše léky a vypovědět smlouvu nelze, protože bych se nedostal ani do banky.
Internet HD Bronzový s O2 TV se slevou na rychlost 200 Kč.
Pokud nabrali dle technika tolik nových účastníků, ať posílí kabel, abychom z toho všichni něco měli.
|
Tweet |
Jestliže si spotřebitel objednal službu v určité kvalitě, musí mu být dle smlouvy v ujednané kvalitě taktéž poskytována. Pokud je služba poskytována vadně, je možné ji reklamovat. Na stránkách O2 je uvedeno, že pokud porucha představuje vadu služby z důvodu na straně podnikatele, je třeba ji nahlásit nebo ji společnost musí sama objevit, aby se jí zabývala.
Jestliže bude spotřebitel kromě odstranění vady služby požadovat i přiměřené snížení ceny z důvodu, že službu mohl využít jen částečně nebo vůbec, může reklamovat přímo vyúčtování za období, ve kterém se vada vyskytla, pokud už jej obdržel.
Pokud uplatňuje spotřebitel snížení ceny služby za období, za které vyúčtování dosud neobdržel, může reklamovat službu a požadovat přiměřenou slevu z ceny v budoucím vyúčtování.
Reklamaci může spotřebitel podat:
Přes O2 Chat – každý den od 8:00 do 19:00.
Osobně – v kterékoli O2 Prodejně.
Telefonicky – bezplatná linka 800 02 02 02.
Písemně – dopis s reklamací na adresu O2 Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, Za Brumlovkou 266/2, 140 22 Praha 4 - Michle.
Reklamaci vyúčtování je potřeba podat do 2 měsíců ode dne doručení vyúčtování a reklamaci služby do 2 měsíců ode dne jejího vadného poskytnutí. Při pozdějším podání reklamace nebude reklamace uznána. Na vyřízení reklamace má podnikatel kalendářní měsíc.
V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den pane Vojtíšku, mrzí mne, že jste měl důvod k vyjádření nespokojenosti. Dle ověření byla situace u vás prověřována opakovaně technikem a je zřejmé, že technicky není možné navýšení rychlosti.
Předala jsem nyní požadavek na specializované oddělení, které situaci prověří a kolegové vás budou kontaktovat nejdéle v zákonné lhůtě 1 měsíce s návrhem řešení.
Budete-li mít nějaké další dotazy jsme pro vás k dispozici také v emailu info@o2guru.cz
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media O2
Dobrý den, paní inženýrko,
Vaše názory jsou celkem přesné, bohužel 20 let poslouchám, jak za problémem stojí vzdálenost od ústředny, tj. 4,2 km a propustnost elektrikářské dvojlinky, která zde byla položena cca před 23 lety na telefon. A podle techniků propustnost linky je 6 Mb. Přesto jak Vodafone tak Vy jste rozdávali přípojky a díky nově se objeveným penzionům co zde nebyly, ale jsou, ta rychlost je minimální. Říkal jsem technikům, že rychlost klesne nejvíc mezi 18:30 a 23:00, teď už vím proč. Už jdou hosté spát, já si mohu sem tam něco stáhnout, když ten internet mezi stahováním např. nespadne.
A teď inzerujete tarif pro všechny, budu platit víc za rychlost co je ještě menší, jak před slevou a to se mám tvářit šťastně, když Cetin není schopen zesílit linku, když je tu tolik penzionů?
Mé nadšení je naprosto neskutečné, když 4 hodiny stahuji film, mám staženo 1,5 GB a spadne internet i když jedu přes kábl a speedtest na rychlost nehodlá už ani reagovat? A 3 GB stahujete celý den!
Bohužel, dnes jsem zjišťoval, který poskytovatel je mi schopen udělat wifi, bylo mi sděleno, že zde jsou jen 3 sloupy: NMnM, Dolní Rožínka a Zubří, ale to je za kopcem, takže wifi zde naprosto nehrozí. Byl mi nabídnut internet přes satelit, ale pořizovací cena 13.000 a měsíční platba 2.500 a podmíněné množství stažených dat (TB) je dost velký luxus na důchodce.
A zrušit smlouvu nemohu, protože ten internet potřebuji. I když chápu, že následující není Váš problém, prostě, po infarktu mi ochrnula pravá ruka a konečky prstů jsou bez citu, takže potřebuji klasickou klávesnici na nb a ne chytrý telefon, kde ani za půl hodiny nejsem schopen zadat údaje do banky. Navíc LTE díky stromům a povětrnostním podmínkám taky padá a nejede.
ČTÚ mě sdělilo, že mi mohou proměřit rychlost a teoreticky Vy jako poskytovatel můžete požádat Cetin o posílení linky, když je tu tolik účastníků, ale stát do toho nemůže mluvit, čili záleží na Vaší dobré vůli zda se ta linka posílí nebo nikdo včetně penzionů nebude mít nic.
Žádost o proměření linky je podaná.
Na závěr: Cetin věděl, že dole u penzionu Na mlýně na podzim uhodil blesk, přesto sem jezdili technici, v dešti, větru, v mrazu aby mi opravili internet a nikdo s opravou nijak nespěchal. Ti technici sem jezdili naprosto zbytečně když byla spálená spojka, ale všichni taktně mlčeli. V tom případě se omlouvám O2, že jsem protivný, ale Vy jste jen poskytovatel, majitel je Cetin. Navíc platit bez slevy 500 Kč za internet co jede v 21. století rychlostí 170kb....to nemyslíte vážně.
Vojtíšek
Dobrý den, děkuji za vaši reakci. Cetin není O2, jedná se o samostatnou společnost a sítě jsou v majetku společnosti Cetin a přímo Cetin rozhoduje o případném posílení sítí. Tak jako sítě využíváme my, může je využívat i další poskytovatel a pokud Cetin neumožní poskytovat vyšší rychlost, ani my to zajistit nemůžeme. Dle emailové komunikace došlo nyní k navýšení rychlosti, byť ne výrazně, ale alespoň k užívání. Budu ráda, dojde-li k jakýmkoli potížím s funkčností, abyste to s námi řešil přímo přes email info@o2guru.cz, protože konverzace přes dTest neumožňuje pružně reagovat.
Na služby již nyní máte nastavenu zvýhodněnou cenu. Váš požadavek, jak jsem uvedla v předchozí odpovědi, byl předán na specializované oddělení, které možnosti prověří a budou vás kolegové kontaktovat v zákonné lhůtě 1 měsíce. Prosíme o trpělivost.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media O2
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
dotazem na našeho starostu bylo zjištěno, že žádný penzion není připojen na linku Cetinu a externí firma co pro Cetin dělá díky tomu mohla vyloučit jiné závady na lince. Včera zde byl externí technik co opravil a vyměnil vše od ústředny ve Sněžném až po zásuvku u modemu a rychlost je ta původní, která byla domluvená, tj. 5,5-5,8 Mb.
Je to absolutně úžasné.............moc děkuji za Vaši ochotu.