Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,při odstoupení od smlouvy za nekvalitní služby jsem neuhradil poplatek 325Kč.Cca.po toce mne hontaktovala spol.MBA finance a požadovali po mne 560Kč.,já jsem ihned zaplatil freesatu oněch původních 325Kč,
Po měsíci mne opět kontaktovala spol.MBA s tím,že již dlužím 747Kč.
Ihned jsem zaplatil a nyní se marně snažím aby mi vrátili oněch 325Kč,Freesat tvrdí,že tuto částku poslal na účet MBA
finance,tito tvrdí,že od freesatu nikdy nic nedostali.
Nejedná se mi ani tak o ty peníze jako spíše o tvrzení spol.že chrání slušné lidi před neplatiči,atd.a je to jak praví
staré pořekadlo,káže vodu sám pije víno......
Nemám tušení ale určitě bych rás zpět své peníze,radši je třeba pošlu na účet třeba nemocnému dítěti.....
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka nebo že již byla pohledávka řádně zaplacena, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné rovněž informovat společnost, které byla případně údajná pohledávka postoupena. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucembursku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království (jde-li o společnost, která pohledávku postoupila). Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Dobrý den, případ jsme prověřili a bylo zjištěno, že první platba byla skutečně provedena na účet původního věřitele, ale nebyl uveden variabilní symbol. Platba tedy nebyla přiřazena k nedoplatku. Následně pan Prokop uhradil podruhé na základě výzvy M.B.A. Finance. Hned jakmile byla platba potvrzena původním věřitelem, na základě zaslaných dokladů, domluvili jsme se s panem Prokopem na vrácení přeplatku. Lukáš Richter Manažer call centra
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, popř. o uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat.
Vzhledem k vyjádření společnosti však uzavíráme stížnost s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.