Společnost


STYLMAN TRADE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:96
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74524Nevrácené zboží z neuznané reklamace...

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 17 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.02.2024, před 11 měsíci

Kateřina Kopřivová

Znění stížnosti

Na vašem eshopu jsem si objednala zboží, které jsem vám vrátila nazpět. Balík jste přijali a vyjádřili se, že zboží došlo 6 dní po 14ti denní lhůtě. Poslali jste mi bankovní číslo s var. symbolem, kam jsem vám měla zaslat peníze na poštovné, aby jste mi mohli zboží poslat nazpět. Toto jsem učinila./poslala jsem vám i screen obrazovky / Přes opakované upomínání jste již nikdy nereagovali, zboží dodnes nemám, ani peníze. Jedná se o částku 3 898 Kč za zboží +89 Kč poštovné. Ignorujete mé opakované emaily, blokujete mne na FB. Telefonicky se nelze spojit.
Kopřivová


Požadované řešení

Žádám buď své zboží, nebo zaslat peníze včetně částky za poštovné na můj bankovní účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2024 12:42, před 11 měsíci

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud tedy spotřebitelka odstoupila od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží (a prokazatelně toto oznámila podnikateli) a následně do 14 dní od odstoupení zboží zaslala zpět, měly by jí být peníze za zboží vráceny, neboť splnila podmínky pro odstoupení od smlouvy podle zákona. Lhůta pro vrácení zboží je přitom zachována, pokud spotřebitel odešle zboží před jejím uplynutím.

Pokud bylo odstoupeno od smlouvy pozdě, musí společnost spotřebiteli vrátit zaslané zboží.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti STYLMAN TRADE s.r.o., Ostravská 594/4, 73701 Český Těšín.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2024 09:31, před 10 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.