Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Dobrý den,
objednala jsem zásilku přes obchod Mygift.cz, kde jsem jako přepravce zvolila Zásilkovnu. Kurýr doručil zásilku na sjednané místo 6.2. na adresu Hvězdova 1716/2b Když mi volal, že je na místě, poprosila jsem ho, jestli může zásilku příjemci doručit termínově později, tj. 8.2. jelikož se jednalo o narozeninový dárek. Na to konto mi odvětil, že nemůže protože by přišel v práci o bonusy. Poprosila jsem ho, ať nechá balík na recepci firmy, kde daný příjemce pracoval. Od této chvíle mi přestal brát telefony, nereagoval ani na sms. Mezitím co jsem řešila s firmou a se správcem budovy City Tower, kde se vlastně balík nachází, protože ho nikdo převzatý neměl. Nebyl ani ne recepci ani na podatelně té budovy. Kurýr balík doručil na výdejní místo, což jsem si musela sama zjišťovat přes Zásilkovnu. Jelikož jak znovu zmíním se jednalo o narozeninový dárek, a chtěla jsem to pro danou osobu jako překvapení a HLAVNĚ ABY TO BYLO DORUČENO DO VLASTNÍCH RUKOU PŘÍJEMCE, tak jsem se rozhodla situaci řešit jinak. Zkontaktovala jsem proto kurýrní společnost Messenger, kde bylo všechno z jejich strany v pořádku. Vyhověli mi ve všech ohledech, až na to, že jsem platila 2x marný výjezd kurýra, protože kurýr ze Zásilkovny dal balík na jiné výdejní místo než jsme si domluvili (OC Arkády Pankrác). Druhý marný výjezd byl proto, protože výdej v Market SunMay byl až od 10ti ačkoliv otevřeno měli už v 9h. Situace dopadla tak, že jsem jen za dopravu u obou přepravních společností zaplatila několik set a ve finále jsem musela balík vyzvednout na výdejním místě SAMA a dát příjemci do rukou. Tudíž obdarovaná osoba to neměla jako překvapení a já zbytečně vyhodila větší peníze do vzduchu. Budu požadovat tedy po Zásilkovně úhradu všech financí, které jsem vynaložila marně na dopravu. V neposlední řadě, jsem jim řekla, že si u nich platím nějakou službu, tzn. předání do vlastních rukou a ve finále jsem to vyzvedla na výdejním místě (v obchodě) pro Zásilkovnu a předala to příjemci sama. Opravdu špatná zkušenost.
Navrácení finančních prostředků za dopravu Zásilkovny a Messengeru.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné a řádné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Více informací k reklamaci u společnosti Zásilkovna s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.zasilkovna.cz/reklamace.
Ohledně možné změny termínu dodání by měl spotřebitel informovat společnost co nejdříve. Domníváme se, že pokud spotřebitel chtěl termín změnit v době, kdy už společnost balík doručovala a kurýr již byl na daném místě, bylo jednání společnosti v souladu se zákonem i smlouvou. Zároveň máme za to, že společnost ohledně uložení zásilky na výdejním místě spotřebitele upozorňuje (i s otvírací dobou výdejního místa) řádně.
Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti prostřednictvím kontaktního formuláře (dostupného zde: https://www.zasilkovna.cz/kontaktni-formular).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, paní Bryndová, pokud jste objednala službu doručení na adresu, měla by příjemci v den doručení přijít SMS s časovým oknem, aby příjemce věděl, kdy zásilku může očekávat. Každý kurýr se musí držet přesně trasy, aby neohrozil včasné doručení ostatních zásilek, proto není možné přesný termín doručení libovolně měnit. Pokud ve chvíli, kdy kurýr zásilku doručuje, nemůže zastihnout na adrese příjemce, měl by zásilku uložit v blízkém výdejním místě. Cílem je, aby si příjemce zásilku mohl později pohodlně vyzvednout. Jedná se takto o standardní postup, který je v souladu se všeobecnými obchodními podmínkami. Nikola, tým Zásilkovny
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.