Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 8.7.2015 jsem s prodejcem kompletně prohlížel vůz, abych si zkontroloval deklarovanou výbavu vozu. Při tom jsem zjistil, že klimatizace nechladí, načež mi bylo řečeno, že je jen prázdná a musí se doplnit. Též jsem si všiml, že vůz je na zimních pneumatikách (sjetých) a má polámané poklice. Když mi bylo slíbeno, že klimatizaci prodejce doplní a dostanu k tomu letní pneumatiky s diskama (4ks) a poklice (4ks) (mám to písemně uvedeno na předávacím protokolu), tak jsem se rozhodl vůz koupit.
Dne 10.7. jsem složil na vůz cca polovinu ceny. Dne 14.7.2015 jsem složil zbytek ceny a bylo mi řečeno, že klimatizace je doplněná, ale pneumatiky zatím nemají, že až je budou mít, tak mi dají vědět. S vozem jsem odjel a ještě ten den, když jsem zapnul klimatizaci, jsem zjistil, že nechladí.
Následující den (15.7.) jsem se hned ráno vypravil za prodejcem, kde jsem ho o nefunkční klimatizaci informoval, pověděl mi, že tam technika, který by se na to podíval nemají a že tam bude až příští týden. Jelikož jsem ale 17.7. musel s vozem odjet na 14 dní pryč, domluvil jsem se s prodejcem, že vůz dám do servisu. V servisu zjistili závadu na chladiči klimatizace, přes který docházelo k úniku chladiva. Oprava vyšla na cca 9500Kč. 17.7. jsem si vůz vyzvedl v servisu a odjel k prodejci, kde jsem s ním sepsal reklamační protokol.
Dnes 8.8. jsem obdržel vyjádření, že reklamace se zamítá. Navíc mi doposud nebyly dodány pneumatiky ani poklice.
Jelikož se jednalo o závadu, která byla na voze před zakoupením a vůz jsem kupoval s tím, že má funkční klimatizaci, ale ve skutečnosti funkční nebyla, tak mi zamítnutí reklamace přijde nesprávné.
Auto Peuget 807, 2.0 HDI, 88 kW, r.v. 2009
Kompenzace nákladů na opravu. Dodání pneumatik a poklic, nebo sleva na vozidle, která by pokryla nákup pneumatik s diskama a poklic.
|
Tweet |
Prodejce odpovídá za stav vozu, který je sjednaný ve smlouvě a za vady, které jsou na zboží při převzetí, pokud na ně neupozornil, nejedná-li se o vady odpovídající míře používání nebo o běžné opotřebení. Prodávající je totiž povinný informovat kupujícího o vadách, o kterých ví. Jde-li o vadu, za kterou prodávající odpovídá, je povinen závadu odstranit nebo poskytnout přiměřenou slevu z kupní ceny. Nutný je ale předpoklad řádné reklamace provedené u prodávajícího.
Co se týče náhradních pneumatik, kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat veškeré zboží, k jehož dodání se v kupní smlouvě zavázal. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení s plněním závazku. Prodlení obecně nemá žádný vliv na trvání dluhu, to znamená, že i po vzniku prodlení dluh trvá a dlužník je povinen plnit. S prodlením však přichází specifické postihující následky jako povinnost zaplatit smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána, povinnost k náhradě škody, která prodlením může věřiteli vzniknout, rovněž i právo věřitele odstoupit od smlouvy ohledně nedodaného zboží.
Spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil. Byl-li prodávající kupujícím několikrát bezvýsledně vyzván k dodání zboží, lze takovou výzvu považovat za stanovení dodatečné lhůty.
Jednou z nejčastějších možností při prodlení je žalovat dlužníka u civilního soudu. Místně příslušný soud je obecný soud žalovaného. Od 1. ledna 2013 je povinností věřitele zaslat dlužníkovi na adresu pro doručování tzv. předžalobní výzvu, a to alespoň 7 dní před podáním žaloby, pokud v případě úspěchu ve věci bude chtít nárokovat náhradu nákladů řízení.
Vážený pane Siedtmanne,
Vaši stížnost jsem přesunul na kolegu z Plzně; jak mě informoval, jste domluveni na dnešní návštěvě pobočky, snad se vše vyřeší k Vaší spokojenosti. Dejte nám potom prosím vědět. Děkuji, Vojtěch Toráč
Dobrý den,
dneska jsem obdržel telefonát, že pneumatiky jsou pro mě na pobočce v Plzni připraveny k vyzvednutí, takže jsem se tam vydal. Před chvilkou jsem se odtamtud vrátil a dle dohody jsem dostal pneumatiky s ráfky a poklice. Takže v tomto bodě jsem spokojen a je to pro mě vyřešené.
Ale reklamaci ohledně klimatizace jsme neřešili. Přesněji řečeno, od vašich kolegů na pobočce o tom nepadlo ani slovo, a já jsem se o tom sice zmínil, ale asi nesprávné osobě, jelikož dál se o tom se mnou nikdo nebavil a řešili jsme pouze ty pneumatiky.
Občas se na tutěch stránkách (vasestiznosti.cz) dívám, na co si lidé stěžují a narazil jsem tu na reklamaci ze dne 12.8.2015 (viz. odkaz níže), kdy paní řeší vlastně ten samý problém s reklamací klimatizace, jako já. V jejím případě jste se rozhodli k proplacení nákladů na opravu klimatizace a v mém zatím ne. Mohl byste mi vysvětlit, proč tomu tak je? Děkuji za odpověď.
http://www.vasestiznosti.cz/stiznost/7486/zamitnuta-reklamace-nefunkcni-klimatizace-deravy-chladic-klimatizace
Dobrý den, děkuji za Vaši zpětnou vazbu. Podle kolegy (p.Pacholík), s nímž jste pneumatiky na pobočce řešil, máte v předávacím protokolu zaškrtnuto, že klimatizace funkční není - o čemž Vás podle svých slov na pobočce vyrozuměl. V tom je i rozdíl oproti vyřešení klimatizace z té druhé stížnosti. Rozhodl jsem se ale reklamaci u kolegů znovu otevřít a po víkendu Vás budu znovu informovat. Děkuji, Vojtěch Toráč
Dobrý den,
jak už jsem psal na začátku mé stížnosti, tak při prohlížení vozu při zjištění, že klimatizace nechladí, mi bylo řečeno, že je klimatizace jen prázdná a musí se doplnit. O tom, že by byla na klimatizaci nějaká závada, jsem upozorněn nebyl. Tzn. auto jsem kupoval s tím, že je klimatizace funkční a bez závady. Doplnění chladiva mi bylo slíbeno a provedeno před podpisem smlouvy.
Na předávacím protokole sice původně bylo u klimatizace zaškrtnuto NE, ale po doplnění chladiva to bylo změněno na ANO, tedy opět jsem byl držen v přesvědčení, že klimatizace je funkční a bez závad. NE bylo i u mlhových světel a střešního nosiče, i když jimi auto bylo vybaveno, takže to se taky opravovalo. A též se dopisovaly ty pneumatiky s poklicemi.
Předávací protokol jsem přiložil do přílohy. (jelikož nevím, zda se ta příloha nemůže zobrazit nepovolané osobě, tak jsem v předávacím protokole začernil moje osobní údaje a identifikační údaje vozidla).
S pozdravem Siedtmann.
Dobrý den,
jak mě kolega dnes informoval, domluvil se s Vámi na kompenzaci, s níž souhlasíte. Omlouvám se za potíže spojené s průtahy, neboť pro mě Vaše informace v předchozím příspěvku byly nové a musel jsem je řešit s nadřízenými. Děkuji za Vaši trpělivost, Vojtěch Toráč
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
dneska jsem si na pobočce vyzvedl kompenzaci za klimatizaci. Sice bych byl radši za proplacení opravy klimatizace, ale i takto jsem docela spokojen.
Děkuji že jste se postavili k mému problému čelem a řešili jste ho se mnou, i když přes tyto stránky.
S pozdravem Siedtmann.