Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 7 |
Dne 11.12.2023 jsem odstoupila od smlouvy - ve lhůtě 14 dní, s tím, že mi měly být do 14 dní vráceny peníze a koupené zboží - tj. 2 Iphony v celkové hodnotě 27.998,- Do dnešního dne mi peníze nebyly vráceny. Komunikace s prodávajícím je velmi složitá, na telefonní linku se nedá dovolat, zpět vám nikdo nezavolá a na e-mailovou komunikaci reagují vždy s zpožděním pár dní a vždy mě ubezpečení že to řeší, že předávají kolegů, vedení ... ale stále se nic neděje
iPhone 12 mini za 11.499,- a iPhone 13 za 16.499,-
Prosím o vrácení platby ve výši 27.998,- a dále požaduji dle §1970 zákona č.89/2012 Sb.Občanského zákoníku o vyplacení úroků z prodlení
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Mgr. Martina Vilišová, Mikulčice 11, 69619.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.
Na základě žádosti společnosti znovu otevíráme stížnost, aby k ní mohla přidat své vyjádření.
Dobrý den, až nyní se k nám dostala stížnost včetně možnosti reakce. Případ byl v minulosti uzavřen vč. vyplacení vč. úroků z prodlení.
✅ máme přes 65.000 spokojených zákazníků
✅ 4500+ kladných recenzí
✅ jen u nás 3-4 roky záruka + 33 dní na výměnu zdarma
✅ jen u nás testujeme zánovní iPhony až na 50+ funkcí
✅ jen u nás můžete porovnat iPhony až na 170 parametrů
Děkujeme.
Jsme tady pro Vás.
Tým PouziteiPhony.cz
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit, případně stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému však uzavíráme stížnost s dosažením dohody.