Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Přeji vám dobrý den,
11.2.2024 jseme koupili vozidlo na pobočce v Plzni SPZ ***. Při sjednávání smlouvy mi bylo automaticky řečeno, že součástí faktury bude i tzv. Defend Key Assistace v hodnotě 4.900 Kč. Údajně bez toho nešlo vůz koupit, na mé námitky mi bylo řečeno, že to je povinná součást smlouvy a bez ní nám vůz nemůžou vydat. Náš vůz, který jsme dávali na protiúčet byl již vykoupen a tak nám zůstala jen možnost zaplatit uvedenou službu,kterou jsme nechtěli. Na dotaz co to vlastně je mi slečna nebyla schopna odpovědět a pak z ní vypadlo, že je to poplatek na údržbu ostatních vozidel. Při čtení smlouvy jsem zjistil, že je to GPS lokátor klíče s asistencí zámečníka. Dnes jsme byly osobne na pobočce Plzen, kde jsem se ptal na možnost zrušení uvedené služby a vrácení zaplacené částky. Bylo mi řečeno, že peníze, které jsme zaplatili za něco co jsme nechtěli,nám už nikdo nevrátí. Je to naše první špatná zkušenost se společností AAAauto, kde jsme už zakoupili třetí vůz. Věřím, že se společnost postaví k danému problému čelem a vyřeší ho. Chyby dělají i ty nejlepší. Děkuji
Požaduji vrácení zaplacené částky 4900kc za nevhodně prodanou službu. Děkuji
|
Tweet |
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně nebo že je povinný, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku].
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.