Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
V listopadu loňského roku jsem si u O2 pořídila nový mobilní telefon. Lákal mě slibný foťák a nejvyšší odolnost proti vodě a prachu ip68.
V únoru letošního roku (cca 3 měsíce po pořízení) začal problikávat displej a nefungoval dotyk. Odnesla jsem mobil do O2 na reklamaci a dnes mi přišlo vyjádření, že je reklamace zamítnuta.
Do přístroje se dostala voda. Nabízí mi opravu za necelých 17tisic (cena přesahuje pořizovací cenu).
Nesouhlasím s negativním vyřízením reklamace, když mobil má být odolný. Tuto skutečnost mi potvrdil i sám výrobce, kterého jsem kontaktovala.
Ve vyjádření reklamace není, jak se mohlo stát, že se do přístroje dostala voda, muselo se pravděpodobně jednat o vadný kus, jelikož se vada projevila takto brzy. Přístroj nejevil žádné známky poškození.
Xiaomi 13t
Výměna zboží za nové, odstoupení od kupní smlouvy, vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, mrzí mne projevená nespokojenost s řešením reklamace. Požadavek na výměnu posuzuje autorizované servisní středisko výrobce. Rozhodnutí může skončit opravou, výměnou, zamítnutím, pokud se reklamovaná vada neprojevila nebo zařízení je v rozporu se záručními podmínkami. Budete-li mít nějaké další dotazy, jsme pro vás k dispozici také v emailu info@o2guru.cz S pozdravem Tomáš Sachr, Guru pro Social Media O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Případ má v rukách Česká obchodní inspekce