Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
V roce 2020 jsme koupili rodinný dům i s nainstalovaným tepelným čerpadlem (TČ), přistavili místnost a nechali firmu, co TČ instalovala původnímu majiteli, rozšířit i o tuto místnost. V roce 2022 se TČ porouchalo a firma TČ opravila v rámci záruční doby.
Letos v lednu se TČ vykazovalo chyby, tak jsme firmu oslovili o servis a domluvili termín, TČ má ještě garantovanou záruční dobu, předpokládali jsme, že oprava proběhne v rámci záruky, což jsem měl po telefonickém hovoru potvrzené technikem. Den před opravou mi technik firmy zavolal a prý záruka se nebude na opravu vztahovat, protože bylo do TČ neodborně zasahováno, což jsem odmítl a sdělil, že jsem používal jen návod jako běžný uživatel, poté tedy sdělil, že oni nám TČ neprodali a ať nám informace sdělí původní majitel nemovitosti a záruku máme uplatnit u něho, na žádné ceně jsme se nedohodli, ale slíbil, že se na čerpadlo přijedou podívat.
V rámci předávacího protokolu o koupi nemovitosti máme potvrzené, že bývalí majitel na nás převedl i právo k tomuto čerpadlu, tudíž můžeme požadovat záruku i teď, jako v roce 2022.
V den opravy a opět volal technik a rozhovor se vedl ve stejném duchu, bez nějaké dohody, byl jsem ochoten zaplatit cestovné, nakonec firma dojela a TČ zprovoznila, vystavila protokol, že závada není způsobena vadou výrobku, zjistili ucpané trubky v TČ.
Trvali jsme stále na opravě v záruční době, neboť firma o tomto problému ví, protože mi to nabídli jako řešení do budoucna. Při montáži rozšíření rozvodů v roce 2020 se o tomto možném budoucím problému nezmínila a nenabídla možnosti předejití této závadě. Bez nějaké domluvy technici odjeli s tím, že vystaví fakturu. Druhý den nám přišla faktura. S touto fakturou nesouhlasíme i s její výší, ceny za práci vynásobeny počtem pracovníků, což neodpovídá jejich ceníku.
Zavolal jsem tedy technikovi, že s tímto nesouhlasím, ale místo odpovědi zavěsil telefon. Odpověděl jsem tedy e-mailem, že s cenou nesouhlasím a trvám na záruční opravě.
Je to dlouhý příběh a potřebujeme poradit, jestli se dá uplatnit záruka a pokud ne, jestli jde udělat něco s cenou na faktuře. Podotýkám, že jsme se předběžně na žádném vyčíslení nedohodli, týdenní splatnost je velmi krátká o té napadla ani zmínka, a protokol jsme nepodepsali. Obrátil jsem se již na ČOI, zatím jen s radou, co se dá v této situaci udělat, odpověď zatím nedorazila a máme obavu, abychom neproměškali nějaký čas splatnosti faktury, za případné penále.
Máme nějakou šanci?
P.S.
Máme vůbec na takovou nedomluvu reagovat?
Děkujeme Milan a Kateřina Gáborovi
Oprava Tepelného čerpadla NeoRé 8TG HP, https://www.neotashop.cz/tepelne-cerpadlo-neore-8tg-hp
1. Uznat opravu v záruční době
2. Případně neuznání záruky
- požadujene nové nacenění za práci
- delší dobu splatnosti
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží/díla v době 24 měsíců od převzetí. Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by zamítnutí záruční opravy bylo oprávněné, platilo by následující:
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat o zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
Na delší době splatnosti je vhodné se domluvit přímo se společností.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Neota servisní s.r.o., Štefánikova 75/8, 60200 Brno.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.