Společnost


Čedok a.s.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#74586Neodsouhlasené změny v objednaném zájezdu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.02.2024, před 11 měsíci

Pavel Piskoř

Znění stížnosti

21.9.2023 jsme v cestovní kanceláři (dále jen CK) ČEDOK, pobočka Ostrava-Avion dostali nabídku na pobytový zájezd, dle našich požadavků. S podmínkami a podrobnostmi jsme souhlasili a proto došlo k objednání zájezdu. Již při objednávání nám bylo pracovníkem CK ČEDOK sděleno, že samotný zájezd bude realizován jejich subdodavatelskou CK ITAKA, ale vše budeme vyřizovat, sjednávat a platit v ČEDOKu. Proti tomu jsme neměli připomínek.
Zájezd byl nabídnut a objednán s odletem z Katowic večer 28.3.2024 při dodržení našeho požadavku na standardní váhy zavazadel 2 x 8kg+23kg na cestu tam i zpět. Návrat byl sjednán opět do Katowic 12.4.2024 se stejným váhovým limitem - vše bylo v pobočce ujednáno sepsáno a zaplacením zálohy z naší strany a to kartou a převedením prostředků z našeho účtu na účet ČEDOKu byl dle našeho mínění smluvní vztah uzavřen.
V současnosti (13.2.2024) již nastala několikerá změna ze strany CK a stav je následující:
odlet z Katowic 28.3.2024 zůstal zachován dle našich požadavků, ale váhový limit nám byl změněn na systém 2 x 5kg+20kg. Návrat byl změněn na 11.4.2024 s váhovými limity opět 2 x 5kg+20kg. S tímto, od doby kdy nám byla tato změna oznámena, nesouhlasíme, kdy hlavní důvod spočívá ve váhovém limitu. Pobytový zájezd jsme vybírali s tím, že se budeme potápět a natáčet a díky váze vybavení potřebného pro tuto činnost nejsme schopni stáhnout váhy zavazadel na systém 2 x 5kg+20kg. Zkrácení pobytu o den je nemilé, ale dá se s tím žít.
Navrhli jsme způsob řešení problému, ale z CK nám přišla odpověď, že jediná možnost, která je je ta, že si doplatíme rozdíl váhových limitů. Pokud by ale tato skutečnost byla známá již při objednávání, nikdy by k objednávce nedošlo, protože zájezd se tím pádem prodražuje nad limit, který jsme ochotni a schopni akceptovat.
Domníváme se, že došlo ze strany CK k porušení smluvních dohod a tím pádem chceme spolupráci ukončit, zájezd zrušit a to v souladu s Všeobecnými podmínkami CK ČEDOK - bez stornopoplatků. Ta nám ovšem písemně několikrát sdělila, že zájezd pouze zprostředkovala a ať se obrátíme na CK ITAKA - s tím taktéž nemůžeme souhlasit.
Celá kauza byla předána k mimosoudnímu vypořádání prostřednictvím ČOI, která vše předala polské partnerské organizaci. ITAKA nás stále kontaktuje s požadavky, které máme vyřídit v ČEDOKu. Domníváme se, že se ČEDOK záměrně a účelově označil za zprostředkovatele zájezdu a tím se vymanil z kategorie Cestovní kancelář a dostal se do kategorie Cestovní agentura, čímž nemusí spoustu podmínek dodržovat


Požadované řešení

Řešení jsme navrhovali 3.
A to, vrátit váhové limity na původní standard uvedené v objednávce a to bez naší finanční spoluúčasti.
Anebo snížení ceny zájezdu, aby jsme si váhový limit mohli u odbavení doplatit.
Anebo zrušení celého zájezdu společně s navrácením celé zálohy bez stornopoplatků


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2024 11:22, před 11 měsíci

Podle § 2527 písm. a) občanského zákoníku (dále jen OZ) platí, že jednou z hlavních náležitostí potvrzení o zájezdu, kterou pořadatel musí do tohoto potvrzení uvést, je délku pobytu včetně termínů a, je-li součástí ubytování, i počet nocí. Podle písm. b) téhož paragrafu jsou další hlavní náležitostí také ujednané dopravní prostředky včetně jejich vlastností a kategorie.

Podle § 2531 odst. 1 OZ může pořadatel závazek ze smlouvy změnit, pokud si tuto možnost ve smlouvě ujednal, jedná se o nevýznamnou změnu a tuto změnu zákazníkovi sdělí jasným a srozumitelným způsobem v textové podobě. Výhradu práva změny je přitom v praxi možné učinit zejména v nabídce, všeobecných obchodních podmínkách nebo v textu smlouvy.

Odst. 2 tohoto ustanovení pak stanovuje, co je významnou změnou. V tomto případě však podle komentáře k OZ není třeba si právo změny vyhradit.

Jednou z významných změn závazku je situace, kdy vnější okolnosti nutí pořadatele podstatně změnit některou z hlavních náležitostí zájezdu uvedených v § 2527.

Pokud dojde k významné změně, má pořadatel povinnost učinit směrem k zákazníkovi konkrétní návrh na změnu smlouvy a zákazník má právo rozhodnout se o tom, zda na změnu přistoupí nebo ne. Aniž by tedy bylo třeba hradit odstupné, má zákazník právo od smlouvy odstoupit. V komentáři k OZ je uvedeno následující: "Neodstoupení od smlouvy ve lhůtě je považováno za domněnku souhlasu se změnou. Jestliže zákazník v důsledku oznámení změny závazku od smlouvy neodstoupí, má přesto právo na přiměřenou slevu, sníží-li se jakost nebo náklady zájezdu."

V tomto případě by tedy záleželo na tom, zda by se změna smlouvy o zájezdu považovala za změnu významnou či nikoliv. Zda se o takovou změnu jedná či nikoliv může posoudit například Evropské spotřebitelské centrum.

Vzhledem k tomu, že pořadatel zájezdu je zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2024 14:41, před 10 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2024 12:25, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.