Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 12.12.2023 jsem parkoval v Českém Těšíně na nádvoří u ulice Tovární 1030 , když sestra dávala tašky do auta , tak do otevřených dveří narazila dodávka firmy GLS. Řidič místo omluvy setře , kterou mohl i vážně zranit tak mě fyzicky napadl a setru urážel . Pod jeho nátlakem , jelikož sestřiny spolupracovnice odmítly svědčit a sestra byla v šoku , tak jsem souhlasil s 50% vinou.
Když jsem byl s autem u likvidátora ČSOB pojišťovny , tak ten rozhodl , že je 100% zavinění na řidiči dodávky GLS . Majitel tohoto auta když se to dověděl , tak dal námitku . ČSOB Pojišťovna celou věc zatím odložila a čeká už víc jak měsíc na doložení dalších důkazů pojištěného ZB. Já jako poškozený jsem vše dodal 12.ledna 2024. Když jsem se zeptal ČSOB Pojišťovny jakou má pojištěný lhůtu na dodaní potřebných dokumentů , tak mi bylo řečeno , že lhůta není stanovená.
Opravdu likvidace pojistné události ze zákonného pojištění může trvat dle zákonů nekonečně ?
děkuji předem za radu a přeji hezký den
s pozdravem
Józef Cieślar
***
Hlášení škodní události " Povinné ručení "
chtěl bych už mít ukončenou škodní událost , abych měl peníze na opravu auta
|
Tweet |
Podle § 2798 občanského zákoníku platí, že pokud nebude možné šetření nutné ke zjištění existence a rozsahu pojistitelovi povinnosti plnit ukončit do tří měsíců ode dne oznámení pojistné události, má pojistitel povinnost oznamovateli sdělit, proč nelze šetření ukončit.
Pokud by tedy ani po třech měsících nebyla situace dořešena a spotřebitel nebyl vyrozuměna podle odstavce výše, porušila tím společnost svoji povinnost.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, má možnost podat stížnost. Stížnost je možné zaslat na adresu pojistitele ČSOB Pojišťovna, a.s., Masarykovo nám. 1458, 530 02 Pardubice. Stížnost je dle stránek společnosti možné podat také prostřednictvím on-line formuláře (zde https://www.csobpoj.cz/podnety-stiznosti), emailem na adresu info@csobpoj.cz, telefonicky na infolince 466 100 777 nebo osobně nebo písemně na kterémkoliv obchodním místě. Pojišťovna je povinna vyřídit stížnost nejpozději do 30 dní od jejího doručení. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.
V případě životního pojištění mají spotřebitelé možnost řešit spor mimosoudně před finančním arbitrem. U neživotního pojištění se spotřebitelé mohou obracet na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú. nebo Českou obchodní inspekcí. V případě pojistných smluv uzavřených on-line mají spotřebitelé možnost využít platformu Online Dispute Resolution.
Pokud selžou všechny cesty smírného řešení sporu, může se spotřebitel obrátit na advokáta a jeho cestou podat žalobu k civilnímu soudu. Databáze advokátů je dostupná mj. z https://www.dtest.cz/advokati.
Vážení,
potvrzuji přijetí podání klienta týkající se pojistné události č. 2244000065.
Dovoluji si Vás informovat, že je předmětné podání nyní prověřováno a bude vyřízeno nejpozději do 30 dnů od jeho doručení Pojistiteli. V případě, že nebude možné tuto lhůto dodržet, budeme klienta informovat o důvodech, které brání v ukončení šetření.
S pozdravem
Irena Ludvíčková
manažer řešení stížností
Odbor podpory a správy pojištění
ČSOB Pojišťovna a.s., člen holdingu ČSOB
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby po obdržení stanoviska společnosti mohl informovat o vývoji stížnosti.
Dobrý den,nehodu prošetřovala taky Česká policie Český Těšín, která dala řidiči dodávky foukat. Dechová zkouška byla negativní a tak česká policie celou věc postoupila dopravce z Karviné.Na dopravou jsme čekali 4 hodiny . Když už dojeli tak byla tma a tak mi policie důrazně doporučila podepsat vinu 50 na 50.Nebyli schopni jako technik pojišťovny a já,že když místo poškození jednoznačně ukazuje kdo je viník nebo snad byli známí od řidiče nebo majitele dodávky.Opravdu jsem si naivně myslel , že pojišťovna to prošetří pořádně a dá na doporučení svého technika.Likvidator rozhodl jinak ,já to opravdu nechápu proč.Opravdu asi nejde o hledání pravdy.Toto jsem napsal i pojišťovně a teď čekám na jejich odpověď. Již podruhé mi zamítli moji stížnost.Dekuji předem za reakci a vysvětlení s ohledem na zákony ČR
Děkujeme spotřebiteli za informaci.
S ohledem na výše uvedené ponecháváme stížnost přeřazenou na spotřebiteli, aby po obdržení stanoviska společnosti mohl informovat o vývoji stížnosti.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.