Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den dne 12.2.2024 jsem v kammenné prodejně firmy Douglas (Avion shopping park Ostrava) koupila krém Shiseido Benefiance (Wrinkle Smoothing Day Cream SPF 25) za cenu 2890,-kč.Načež jsem se dozvěděla,že na e-shoppu firmy se prodává krém za 1899,-kč (rozdíl 991 -kč).Psala jsem e-mail firmě Douglas,tato odpověděla,že se sleva vztahuje pouze na internetový prodej.Nejsem spokojená,jelikož nevím,zda-li firma jedná dle zákonů.Jsem laik,proto prosím o vaši odpověď.S přáním hezkého dne Krylová
Shiseido,krém Benefiance Wrinkle Smoothing Day Cream SPF 25
Vrácení rozdílu v ceně mezi e-shoppem a kamennou prodejnou.Odpověď,zda se jedná dle zákona O ochraně spotřebitele.
|
Tweet |
Prodávající je povinen dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Cena zboží na kamenné prodejně a v internetovém e-shopu se ale může lišit. Stanovování ceny je totiž věcí podnikajícího subjektu, který přitom musí respektovat obecně závazné právní předpisy. V tomto případě však máme za to, že společnost postupovala v souladu se zákonem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.