Společnost


PCRobot s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74590Způsob vyřízení reklamace vadného zboží v záruční době

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.02.2024, před 11 měsíci

Pavel Šuráň

Znění stížnosti

V zari 2023 jsem zakoupil ve webovem obchode pcrobot.cz roboticky mop iRobot:
https://www.pcrobot.cz/vysavace/irobot-braava-jet-m6
Robot prestal v lednu 2024 strikat vodu.
Reklamaci jsem se pokusil uplatnit u ceskeho servisu znacky iRobot, kde mi podle vyrobniho cisla robota (***) sdelili, ze se jedna o sedy dovoz a tento kus neni podporovany ceskym servisem, Reklamaci mam tedy uplatnit u prodejce, firmy PCrobot...
Na strankach prodejce jsem vyplnil reklamacni formular, byla mi obratem prideleno cislo reklamace ***. Spolu s cislem reklamace jsem dostal pokyny, jak identifikovat zavadu. To by jeste bylo ok, hned v dalsim odstavci textu ale byla i cast pokunu, jak problem vyresit:
"... Pokud je čerpadlo nefunkční, vyměňte ho.
Pokud jsou hadice a potrubí poškozené, vyměňte je.
Pokud jsou snímače znečištěné, vyčistěte je.
Pokud jsou snímače poškozené, vyměňte je...."
Zda se, ze prodejce spoleha na opravu svepomoci a deklarovanou zaruku 24 mesicu v podstate ignoruje ...
Ozval jsem se tedy zpatky prodejci pres mail, ze s takovym postupem reseni reklamace nesouhlasim a ze pozaduji posouzeni vady od prodejce. Pozadal jsem o informace, jak a kam odeslat vadne zbozi k reklamaci ...
Po tydnu mlceni jsem obdrzel od prodejce mail s vlozenym PDF souborem, ktery se tvari jako vratny stitek pro DHL balik smerovany na Amazon Nemecko. Podle pkynu prilozenych v mailu mam zbozi zabalit, cast PDF souboru vytisknout a vlozit do baliku a cast nalepit jako stitek na balik. Odkaz me vedl na nemeckou stranku DHL, kde (i pres moji dobrou znalost nemciny) jsem nenasel navod, jak a kde balik podat do prepravy.

Takovy zpusob reseni reklamace se mi jevi jako dost zvlastni a proto bych rad vyuzil Vasich sluzeb pro pomoc pri vyrizeni reklamace.


Produkt

iRobot braava jet m6, vyrobni cislo ***


Požadované řešení

Uprednostnuju vraceni plne kupni ceny, pokud je to mozne. Jako dalsi moznost vidim opravu zbozi ci vymenu za nove, bezvadne. Stale ale trva moje pochybnosti o tom, jak dodat zbozi do opravy. Prodejce jej evidentne neni schopny vyresit standartni (podle me beznou) cestou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2024 07:22, před 11 měsíci

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Dle § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se práva z vady zásadně uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. U jiné osoby by měl spotřebitel uplatnit právo z vady pouze tehdy, domluvil-li se na této osobě s prodávajícím předem a je-li tato osoba v místě pro spotřebitele bližším, než je místo, ve kterém je prodávající. Dle § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, platí, že prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků a nabízených služeb, případně i v místě nebo sídle podnikání.

V tomto případě tedy může spotřebitel zboží zaslat na adresu sídla společnosti: PCRobot s.r.o., Příbraz 139, 37802.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2024 14:30, před 9 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.