Společnost


B2M.CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:23
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74591Vymáhaní neplatné objednávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.02.2024, před 11 měsíci

Lyudmyla Pikha

Znění stížnosti

Dobrý den, stala se nám taková nepříjemná věc, že můj manžel náhodou narazil na tuhle "skvělou" firmu.
Již se s nimi dopisuji pres měsíc a jsou jak nepříčetní, žádná ochota v jednaní, pouze vyhrůžky a vymáhaní neplatné pohledávky.
Můj manžel nemá ičo a v současné době je na rodičovské dovolené.
Já mam nove založené s.r.o., které v současné době rozjíždím a také nabírám poptávky na naše služby. Manžel v dobrem domnění chtěl mi pomoc, tak je oslovil. Večer mi o tom řekl, já jsem si přečetla recenze a řekla jsem, že tuhle službu rozhodne nebudeme využívat. Napsali jsme e-mail z jeho e-mailové adresy.
Za par dni přistála pouze faktura na sídlo společností – údaje jim sdělil manžel, ale jsou jinak veřejně dostupné.
Volala jsem na jejich ústřednu a sdělila jsem jim, že jsem jedinou jednatelkou s.r.o. a že jsem s nimi v kontaktu nebyla. Natož jsem slyšela vyhrůžky, že pokud nezaplatím, dají naši firmu na nějakou černou listinu neplatičů. Řekla jsem jim, že smlouva není platná, ale oni nereaguji na žádné argumenty a neustále posílají upomínky a vyhrůžky.
prosím o váš názor na tuhle záležitost. děkuji moc.


Produkt

Zasílaní poptávek na stavební práce


Požadované řešení

Chceme, aby nás přestali obtěžovat a vymáhat peníze, nic platit nebudeme


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2024 07:43, před 11 měsíci

Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů spotřebitelů s podnikateli. Spotřebitelem je dle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. V tomto případě se zjevně jedná o vztah dvou podnikatelů, resp. o tzv. firemního zákazníka. Stížnost tedy nebudeme publikovat, nicméně ponecháme prostor pro případnou komunikaci.

Pokud smlouvu uzavřel spotřebitel a smlouva byla uzavřena telefonicky, je dle novely zákona o ochraně spotřebitele nutné, aby podnikatel zaslal spotřebiteli nabídku, kterou mu učinil telefonicky, mailem nebo dopisem, aby byla smlouva platně uzavřena. Zároveň je pak zapotřebí, aby spotřebitel nabídku přijal, a to buď standardně podpisem papírového vyhotovení, nebo jakýmkoliv i neformálním elektronickým způsobem (např. email, SMS). V opačném případě není spotřebitel, jestliže hovor inicioval podnikatel, smlouvou vůbec vázán.

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka (spotřebitel smlouvu následně nepotvrdil e-mailem či SMS), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

Podle § 161 OZ platí, že kdo právnickou osobu zastupuje, dá najevo, co ho k tomu opravňuje, neplyne-li to již z okolností. Kdo za právnickou osobu podepisuje, připojí k jejímu názvu svůj podpis, popřípadě i údaj o své funkci nebo o svém pracovním zařazení.

Pokud tedy manžel stěžovatelky nebyl oprávněn za společnost jednat, jelikož nemá ke společnosti žádný vztah, neměla by být společnost stěžovatelky zavázána z jeho jednání. Pokud však smlouva byla uzavřena písemně, mohl by být zavázán manžel stěžovatelky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2024 14:36, před 9 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.