Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, stala se nám taková nepříjemná věc, že můj manžel náhodou narazil na tuhle "skvělou" firmu.
Již se s nimi dopisuji pres měsíc a jsou jak nepříčetní, žádná ochota v jednaní, pouze vyhrůžky a vymáhaní neplatné pohledávky.
Můj manžel nemá ičo a v současné době je na rodičovské dovolené.
Já mam nove založené s.r.o., které v současné době rozjíždím a také nabírám poptávky na naše služby. Manžel v dobrem domnění chtěl mi pomoc, tak je oslovil. Večer mi o tom řekl, já jsem si přečetla recenze a řekla jsem, že tuhle službu rozhodne nebudeme využívat. Napsali jsme e-mail z jeho e-mailové adresy.
Za par dni přistála pouze faktura na sídlo společností – údaje jim sdělil manžel, ale jsou jinak veřejně dostupné.
Volala jsem na jejich ústřednu a sdělila jsem jim, že jsem jedinou jednatelkou s.r.o. a že jsem s nimi v kontaktu nebyla. Natož jsem slyšela vyhrůžky, že pokud nezaplatím, dají naši firmu na nějakou černou listinu neplatičů. Řekla jsem jim, že smlouva není platná, ale oni nereaguji na žádné argumenty a neustále posílají upomínky a vyhrůžky.
prosím o váš názor na tuhle záležitost. děkuji moc.
Zasílaní poptávek na stavební práce
Chceme, aby nás přestali obtěžovat a vymáhat peníze, nic platit nebudeme
|
Tweet |
Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů spotřebitelů s podnikateli. Spotřebitelem je dle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. V tomto případě se zjevně jedná o vztah dvou podnikatelů, resp. o tzv. firemního zákazníka. Stížnost tedy nebudeme publikovat, nicméně ponecháme prostor pro případnou komunikaci.
Pokud smlouvu uzavřel spotřebitel a smlouva byla uzavřena telefonicky, je dle novely zákona o ochraně spotřebitele nutné, aby podnikatel zaslal spotřebiteli nabídku, kterou mu učinil telefonicky, mailem nebo dopisem, aby byla smlouva platně uzavřena. Zároveň je pak zapotřebí, aby spotřebitel nabídku přijal, a to buď standardně podpisem papírového vyhotovení, nebo jakýmkoliv i neformálním elektronickým způsobem (např. email, SMS). V opačném případě není spotřebitel, jestliže hovor inicioval podnikatel, smlouvou vůbec vázán.
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka (spotřebitel smlouvu následně nepotvrdil e-mailem či SMS), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Podle § 161 OZ platí, že kdo právnickou osobu zastupuje, dá najevo, co ho k tomu opravňuje, neplyne-li to již z okolností. Kdo za právnickou osobu podepisuje, připojí k jejímu názvu svůj podpis, popřípadě i údaj o své funkci nebo o svém pracovním zařazení.
Pokud tedy manžel stěžovatelky nebyl oprávněn za společnost jednat, jelikož nemá ke společnosti žádný vztah, neměla by být společnost stěžovatelky zavázána z jeho jednání. Pokud však smlouva byla uzavřena písemně, mohl by být zavázán manžel stěžovatelky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.