Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
8.7.2015 jsem odvezla železný šrot do sběrny.Po dvou urgencích nemám peníze na účtu.Při druhé urgenci jsem říkala že v jiné firmě jsem dostala peníze do týdne,bylo mi řečeno že si to mám příště odvézt tam!Nedbala jsem rady souseda ať tam nejezdím kterého tam chtěli obrat o peníze a takto jsem dopadla.Jak dlouho múže firma zadržovat peníze na co je takovýto zákon?!
Děkuji za radu a přeji hezký den Řeháková
Neproplacený železný šrot
Rada jak donutit firmu zaslat peníze na účet.
|
Tweet |
Dle § 2079 odst. 1 občanského zákoníku se kupní smlouvou prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a kupující se zavazuje, že věc převezme a zaplatí prodávajícímu kupní cenu.
Odstavec 2 pak uvádí, že neplyne-li ze smlouvy nebo zvyklostí něco jiného, jsou prodávající a kupující zavázáni splnit své povinnosti současně. Jak se uvádí i na stránkách společnosti, cena měla být prodávajícímu vyplacena na místě.
Pokud došlo k uzavření smlouvy, kdy měla jedna strana povinnost uhradit kupní cenu a druhá měla povinnost dodat zboží a cena nebyla uhrazena ani po výzvě k dodatečnému plnění, má prodávající právo od smlouvy odstoupit dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zboží v přiměřené lhůtě. Pokud společnost zboží nevrátí dobrovolně, nebo nezaplatí, bude nutné se svého nároku domáhat soudní cestou. Prodávající však musí být schopen prokázat tvrzené skutečnosti. Před podáním návrhu na vydání platebního rozkazu je nutné společnost vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu, ve které jí bude stanovena dodatečná lhůta k vrácení peněz s upozorněním, že pokud v této lhůtě nesplní dobrovolně, obrátí se prodávající na soud. Toto je pohled ze soukromoprávní hlediska.
Z trestněprávního hlediska je možné podat trestní oznámení na Policii ČR. Poté budou orgány činné v trestním řízení posuzovat, zda došlo ke spáchání trestného činu.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.