Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
rovněž i mě každý týden účtovali na vyúčtování mobil. operátora částku 99 Kč, tj. 495 Kč za měsíc, za službu, kterou jsem si neobjednala.
Uvádím pro ostatní svoji zkušenost s vyřizováním stížností u poskytovatele 90211099 přes které se částky stahují a poskytovatelem čísla je ATS Praha.
Jak jsem pochodila?
Měla jsem poslat na čísle 90211 žádnou SMS ve znění STOP PLAY pro ukončení služby, kterou jsem neobjednala. To nefungovalo a nic se nestalo.
Dlouze jsem si dopisovala se zprostředkovatelem služby v Česku, což je ATS Praha. A z ATS Praha mi napsali, že nejsou poskytovatelem služby ani příjemcem peněz, jen umožní službu nastavit.
A že konečným příjemcem peněz je:
DCW, 64 Excalibur, B.Bontadini Street, Birkirkara BKR1737, Malta.
Zdraví, Milena Fialová
Vrácení peněz na můj účet.
|
Tweet |
Poskytovatelem služby je v tomto případě společnost London Stock Exchange Group se sídlem ve Velké Británii. Vzhledem k tomu, že stránky společnosti (refinitiv.com) nejsou v českém jazyce, nejsme si jistí, zda se tak možný vztah, bude řídit českým právem. Jestliže však smlouva byla uzavřena česky prostřednictvím telefonu, mohl by se vztah řídit českým právem.
Dle českého práva:
Je spotřebitel povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. V případě že tento důvod neprokáže, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení ze strany podnikatele.
O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Prodávající má povinnost informovat spotřebitele o ceně, době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel taktéž namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Na žádost spotřebitele může operátor zablokovat tyto platby, tím však nemusí dojít ke zrušení závazku. Je vhodné tedy kontaktovat i poskytovatele služby s výpovědí (možného) závazku, která však není uznáním oprávněnosti pohledávky. Společně s výpovědí spotřebiteli doporučujeme podat písemnou žádost o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele, a to nejlépe doporučeně a s dodejkou.
Kontakty na společnost London Stock Exchange Group (Refinitiv):
- adresa pro Refinitiv: Refinitiv, Five Canada Square, Canary Wharf, Londýn E14 5AQ, Anglie, Velká Británie.
- adresa pro London Stock Exchange Group: LSEG, 10 Paternoster Square, Londýn EC4M 7LS, Anglie, Velká Británie.
- další kontakty dostupné zde: https://www.refinitiv.com/en/contact-sales#t-email.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Spojeném království), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.