Počet nahlášených stížností: | 74 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,dne 18.10.2014 byl zakoupený mobilní telefon značky Sencor element.První závada se vyskytla 7.11.2014 a to vada základní desky.Reklamace vyřízená výměnou základní desky.2.závada byla dne 28.11.2014 opět uznána reklamace na výměnu konektoru.Tato závada se opět projevila 19.12.2014 a 21.4.2015.Reklamace byla uznána.Tato závada se opakuje a navíc došlo k vyskratovaní výše uvedeného mobilního telefonu.Společnost odmítá vrácení peněz a nebo výměnu zboží a argumentuje tím,že musí počkat na vyjádření servisu. Podotýkám,že telefon byl používán v souladu s podmínkami použití.Domnívám se,že pokud se jedná o třikrát stejnou vadu mám nárok na výměnu zboží nebo vrácení peněz.
mobilní telefon Sencor element
Vrácení peněz nebo výměna zboží
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.