Společnost


Woltair s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#74619Špatná montáž tepelného čerpadla a fotovoltaikou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2024, před 11 měsíci

Jiří Koštejn

Znění stížnosti

V listopadu roku 2021 jsem si u firmy objednal TČ a fotovoltaiku ,že mi obě zařízení namontují a seřídí ,aby navzájem spolu spolupracovali a po sepsání smlouvy a zaplacení zálohy ,že obě zařízení namontují do třech měsíců .Zálohu ve výši 211000kč a 245000kč jsem zaplatil na konci roku 2021 ,takže instalace měla být provedena do konce března 2022 a ve smlouvě na TČ je to uvedeno, jenže firma bez uvedení důvodů instalaci pořád odkládala . Nejdříve firma přivezla panely a el.zařízení ,které firma připojila na síť ,potom přijela firma z jižní Moravy namontovat panely na střechu ,ale protože firma nedodala konstrukci na panely ,tak zase zaměstnanci odjeli a muselo se čekat až do konce července a než přijela druhá firma a panely na střechu naistalovala a odjela s tím ,že panely musí připojit elektrikář ,ten přijel v listopadu s tím ,že se musí zařízení předělat a zase odjel .Zařízení přijeli předělat až v lednu 2023 a že se musí sehnat el.topení do bojleru ,to sehnali až v únoru a konečně se mohla fotovoltaika po instalaci elektroměru používat ,to je montáž fotovoltaiky a s tepelným čerpadlem to bylo ještě horší .Čerpadlo přivezli po několika urgencí až v listopadu 2022 a montáž provedl montér ,který si o čerpadle Buderus WPL8 Ar nic nepřečetl a montáž provedl s chybně a hlavně nekvalitně a některé spoje netěsnily ,protože neprovedl ani tlakovou zkoušku a systém hlavně neodvzdušnil a čerpadlo spustil a to začalo po nějaké době dělat rámus a když konečně našel závadu a čerpadlo odvzdušnil ,tak začal čerpadlo zprovozňovat s někým po telefonu a když čerpadlo začalo pracovat ,tak mi akorát řekl ,že mám občas vyčistit filtry a o čerpadle mi nic nevysvětlil i když to byla jeho povinnost .Druhý den ráno bylo čerpadlo nefunkční , protože vypadl jistič a když jsem čerpadlo znovu zapnul ,tak vypadlo znovu ,tak jsem poruchu nahlásil na firmu a dispečer mi oznámil ,že někdo mě bude volat ,ale bohužel nikdo se už neohlásil ,tak jsem tam druhý den volal znovu a konečně se ozval expert a když jsem mu oznámil závadu s tím ,že čerpadlo přes noc mělo spotřebu skoro 70 kw , tak tomu nechtěl ani věřit a že má toho moc tak ,že přijede za týden v úterý samozřejmě nepřijel ,když jsem mu volal ve středu ,tak nejdřív to popíral ,ale potom slíbil ,že někoho pošle ,ale ten expert přijel až za dva měsíce ,protože jsem jim taky nahlásil ,že čerpadlo je špatně zapojené a spoje pořád tečou .Montér přepojil čerpadlo podle návodu a dotáhl všechny spoje ,které když odjel tekly dál .Čerpadlo se pokoušel uvést do provozu ,ale čerpadlo stejně dům nevytopilo ,protože aku nádrž je moc velká (má 120 l)a čerpadlo vytopí okruh do radiátoru pouze na 40°C .Potom ještě přijeli několikrát další experti a nejsou schopni dát čerpadlo do provozu ,aby dům vytopilo a hlavně aby se dala regulovat teplota pokojovým termostatem ,který jsem si musel koupit na své náklady a nejsou schopni ho připojit a jenom se dohadují se mnou co požaduji a mě už nebaví topit druhý rok klimatizací abych měl někde aspoň teplo .A ještě jsem zjistil závadu na bojleru ,protože tam nedali zpětnou klapku a on se přes noc částečně vybil .Když jsem spočítal kolikrát tady byli tak jsem tomu nechtěl věřit ,že tady byli dvacetkrát a stejně to nefunguje ,protože u čerpadla chybějí moduly na ovládání teploty a hlavně chybí připojení k internetu ,aby se dalo regulovat a taky aby mohla firma provozovat servis ,který slibují na internetu a hlavně jak jsou rychlí .Co se týče fotovoltaiky tak panely jsou špatně nakloněny a stačí aby trochu sněžilo a panely jsou nefunkční .
To celé je asi ,protože jsem v důchodu a tady v republice je už normální důchodce okrádat a jednat jako s nějakým odpadem ,to bylo vidět na těch expertech co tady byli naposledy a umějí jenom vyhrožovat se soudy a že mě stejně peníze nevrátí a myslí si , důchodci ničemu nerozumí a čerpadlo koupili za babku někde po republice a ne od firmy BUDERUS a ještě něco co jsem si neobjednal .protože jsem chtěl čerpadlo ,ale s bojlerem jenom 190l a s aku nádrží pouze 50l.


Produkt

Tepelné čerpadlo je BUDERUS WPL 8 AR ,bojler 290l a aku nádrž 120l a fotovoltaika o výkonu 5,4 kw ,panelu je 12


Požadované řešení

Protože je čerpadlo nefunkční a požadují doplatit za něco co je provozu neschopné ,tak buď dají čerpadlo do stavu jak bylo dohodnuto a to že čerpadlo bude regulovatelné přes termostat a bude připojeno na internet a dále bude sladěno s fotovoltaikou a hlavně aby to vytopilo celý dům a spotřeba byla úměrně vysoká ,jinak si čerpadlo mohou po vrácení celé zálohy odmontovat a odvést .
Nebo si doplatek nechám ,protože jsem měl dost velké výdaje s topením za dva roky a dám si čerpadlo za zbytek peněz do provozu sám a ještě na faktuře mají platby ,které nikdy neprovedli ,hlavně likvidaci kotle na tuhá paliva(6000kč) ,který mám pořád v kotelně atd. Pak jsem měl výdaje s placením úroku od banky ,protože dotace mi byla na FVE vyplacena ,až za několik měsíců pro nedodržení termínu a kotlíkovou dotaci nemám vyřízenou dodnes ,protože ji údajně přestali dělat ,ale pořád ji inzerují .


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2024 10:32, před 11 měsíci

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Podle § 2605 OZ platí, že dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.

Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu, porušila tím smlouvu a spotřebitel by tak mohl požadovat slevu z díla. Výše slevy přitom není nikde v zákoně upravena, měla by však být přiměřená.

Zároveň také platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy (v tomto případě dodání díla v ujednaném termínu), nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Spotřebitel by tedy mohl požadovat například proplacení úroků od banky, které byl nucen zaplatit z důvodu nedodržení termínu díla, případě dalších nákladů, které mu v důsledku nedodržení termínu vznikly.


O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.


Dále platí, že pokud byl mezi spotřebitelem a podnikatelem domluven odvoz kotle na tuhá paliva, měla by společnost svoji povinnost také splnit a kotel odvést.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje podnikatele o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků. Odstoupení bude zasláno na adresu: Woltair s.r.o., Na Radosti 399, 15521 Praha.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2024 14:31, před 10 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2024 20:29, před 8 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.