Společnost


Wizz Air Hungary Ltd.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74623Kompenzace za zrušený let ve formě bodů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 20 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2024, před 11 měsíci

Ondřej Zlesák

Znění stížnosti

Dobrý den, stala se nám taková nepříjemnost a musím říct, že z jednání té společnosti už jsem značně rozezlen. Nejdřív jsme po nich chtěli kompenzaci za zrušený let. To vůbec nekomunikovali. Tak jsme to dali advokátů, kteří se tím zabývají. Ti to vymohli, nechali si za to zaplatit, ale Wizz Air připsal tu kompenzaci formou těch jejích bodů na Wizz Account. Jaké bylo moje překvapení, když po nějaké době body zmizely a objevilo se jen FUNDS EXPIRED. Už toho s těmi zloději mám opravdu dost, takž bych se touto cestou chtěl trochu edukovat a zjistit možnosti, jak se domoci svých práv žalobou. Za jakoukoliv pomoc budu rád, i když vím, že to bude náročné. Ale tu práci si s tím dám
Díky a jsem s pozdravem
Ondřej Zlesák


Produkt

Wizz Account


Požadované řešení

Rád bych zpátky kompenzaci za zrušený let v plné výši tak, jak na ni mám nárok. Jinak jsem připraven postoupit jakékoliv martyrium, jen abych se domohl svého práva. Jedná se o vysoce neseriózní společnost


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2024 10:45, před 11 měsíci

Platbu, která neodpovídá žádnému protiplnění ze strany společnosti, je povinna společnost vydat. V opačném případě se z její strany jedná o zadržování peněžních prostředků bez právního důvodu, tedy o bezdůvodné obohacení.

Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Vznikla-li na straně společnosti povinnost vrátit peníze za letenku, musí tak učinit stejnou formou, jakou byla letenka zaplacena, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.

Pokud by mezi stranami došlo k dohodě a body následně pozbyly platnosti, mohl by spotřebitel požádat o prodloužení doby platnosti bodů, domníváme se však, že by společnost nebyla povinna prodloužení uskutečnit.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: BUD International Airport Building 221 H-1185, Budapešť, Maďarsko.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Maďarsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCnet-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2024 14:32, před 10 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.