Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den, 9.2.2024 jsem na stránkách AAAauto.cz vybrala auto Hyundai Tuscon, auto se nacházelo v Brně, pro převoz auta do Chomutova bylo potřeba zaplatit zálohu 2000 Kč, kterou jsem 10.2.2024 zaplatila v Chomutovské pobočce. 10 února k večeru volali z prodejny s tím, že auto už je prodané a že mám přijít, že mají spoustu podobných nabídek. V neděli 11 února jsem s mamkou přijela do Chomutovské pobočky, kde měli podobné auto v nabídce, prodejce/technik nabídl zkušební jízdu, po zkušebně jízdě řekl, jaké jsou bonusy navíc k tomuto autu a jak je super, pořídit si skoro nové auto za cenu 519 000 Kč, a k tomu dostat nadstandardní servis, jako je roční pojištění, 10 denní výměnu atd. Další konverzace probíhala v kanceláří, kde jsme se ptali, jak je to s cenou auta, když se to řeší přes úvěr, jelikož na stránkách aaauto.cz je uvedena cena vozidla pří úvěrové smlouvě o dost levněji, než nákup v hotovosti. Prodejce řekl, že tato "akce" se nás týkat nebude, že pro každé auto jsou odlišné podmínky, a cena na úvěr, která byla asi o cca 50 000 nižší, než při nákupu v hotovosti, pro nás neplatí. Zeptali jsme, kdo nám může upřesnit, jaké jsou podmínky, řekl, že nás musí předat slečně, která má na starosti prodej na úvěr. Přešly jsme do jiné kanceláře, kde slečna prodávající začala prezentovat, co všechno nám dokáže k ceně auta přidat, jaké bonusy, slevy, záruky atd. V první řadě slečna řekla, že zkusí poslat poptávky do různých bank a uvidíme, jak to dopadne, jelikož jsem čerstvě po maturitě (je mi 20 let), mám první zaměstnaní a nemám žádnou úvěrovou historii. Za 5 minut po zadaní údajů řekla, že má pro mě dobrou zprávu, že Moneta auto hned přijala žádost a že už dnes můžu odjet novým autem. Řekla jsem, že preferuji úvěr v KB, na což slečna řekla, že mám počkat chvilku v čekárně a uvidíme, jak zareagují ostatní banky. Po cca 10 minutách slečna přišla s tím, že špatná zpráva je ta, že ostatní banky úvěr neschválí (první zaměstnaní, žádná uvěrová historie atd), že jediná možnost to řešit přes ručitelé/garanta, ale je to dost komplikovaně a navíc Moneta auto má spousta výhod a bonusů, které dostanu k úvěru navíc. Například, že k autu dostavám střežení satelitním systémem od firmy GlobalSec s ročním monitoringem zdarma. Řekla jsem, že o to nemám zájem, na což mě bylo řečeno, že bohužel je to podmínka, jelikož se ručím u Moneta auto vozidlem, a navíc není důvod to odmítat, satelitní systém za mě ZAPLATÍ BANKA a po roce ho můžu bez problému zrušit. Další výhoda, že vše pojišťovny dávají velké slevy na pojištění, pokud auto má toto pasivní střežení. ALE SLEČNÁ NĚJAK ZAPOMĚLA ŘÍCT, ŽE O TO SE NAVYŠUJE UVĚROVÁ ČÁSTKA. Tak že v domnění, že k autu dostavám několik bonusu ZDARMA, jsem se rozhodla, že auto koupím, i přesto, že žádná sleva za nákup na uvěř nebude poskytnuta. Tak jsme se dostaly k podepisování dokumentů. Slečna mi podávala tablet, kde byly otevřena podpisová okénka, a já jsem už podepisovala. V domnění, že vše bude tak, jak bylo prezentováno. Máma se zarazila, na což slečna řekla, že se nemusíme bát, že vše hned po podpisu dostaneme v papírové podobě, že až to dopodepíšeme vše vytiskne. Chvilku jsme počkaly v čekárně, pak jsme dostaly desky a jely “novým" autem domů. Doma jsme otevřely desky a hned šok, cena v kupní smlouvě byla vyšší o 35 000 Kč. Vrátily jsme se zpět na prodejnu pro vysvětlení, vše zaměstnanci už nebyli tak "milí a ochotní", slečna už odjela a její kolega nám řekl, že neví, co tam vše zakomponovala, a že musíme počkat až zase slečna přijede do Chomutova, jelikož tam jezdí pouze na zástup a jinak je ze Sokolova. Řekly jsme, že je to nesmysl, že i on musí vědět, o co se cena navyšuje, na což po nějaké diskuzi řekl, že pravděpodobně je to cena 25 000 Kč za satelitní systém a cca 10 000 za nadstandartní služby. OBOJE NÁM BYLO PREZENTOVÁNO JAKO BONUS K NÁKUPU! Takže i přesto, že jsme se vrátily na prodejnu hned ten den, bylo nám řečeno, že bohužel odstoupit od smlouvy již nelze. V pondělí 12.2 jsem hned ráno volala na linku AAA auto, kde jsem řekla, že chci odstoupit od doplňkových služeb a nahlásit podvodné jednaní, odpověď byla, že se mi ozve manažer reklamačního oddělení. V pondělí jsme znovu jely na prodejnu, s tím, že chceme sepsat reklamační formulář a žádost o odstoupení od doplňkových služeb, bylo nám řečeno, že žádný formulář neexistuje a že zrušení satelitního systému můžeme řešit pouze s firmou Globalsec. Volali jsme na firmu Globalsec, kde nám řekli, že nemáme co s nimi řešit, jelikož smlouva je pouze mezí mnou a firmou Aures Holdings a.s. a odkázali nás zpět na prodejnu (podotknu - ve smlouvě na závažnou objednávku pasivního střežení není uvedená žádná částka/kupní cena) . Hned ten den jsme jeli do KB, ověřit, zdali opravdu požadavek na úvěr byl zamítnut, kde jsme zjistili, že to není pravda, že i přesto že jsem jen krátce v prvním zaměstnaní není problém a během 20 minut jsem již měla uvěř schválený a podepsány, dluh na Moneta auto byl zaplacen, a na Moneta auto byl zaslán formulář k odstoupení od smlouvy. Několikrát jsem volala na linku AAA auta, s žádostí aby se mi někdo ozval, kvůli řešení reklamace. 14.2 jsem měla telefonát z reklamačního oddělení, po dlouhém rozhovoru výsledek -nelze odstoupit, podepsala jste dokumenty. Můj první a poslední nákup v AAA auto, můj první uvěř a špatná zkušenost a ponaučení do života. Chci aby si ostatní dávali pozor, nevěřte nikomu, i když se na Vás mile usmívají, nevěřte. Se svoji zkušeností se podělím na všech sociálních sítích, aby lidé, hlavně mladí a nezkušení, o tom věděli a dávali velký pozor při uzavíraní jakýchkoliv smluv, především s AAA auto. I chybami ostatních se lze ponaučit. A pořád neztrácím naději, že v AAA auto se najde někdo rozumný a ochotný vyřešit tuto věc.
Hyundai Tuscon rok 2018, nákup v prodejně Chomutov
Žádám o vracení peněz za satelitní systém
|
Tweet |
K převozu vybraného vozidla na jinou pobočku:
Obecně při rezervaci zboží (či prohlídky vozidla) spotřebitel počítá s tím, že po prohlídce bude možné zboží zakoupit, popř. pokud by již zboží před prohlídkou bylo prodané, měl by prodávající spotřebitele kontaktovat, že toto zboží již není k dispozici.
Máme za to, že by spotřebiteli, který nebyl řádně informován společností o skutečnosti, že automobil již je prodaný a vydal se tak do prodejny zbytečně, měly být uhrazeny náklady, které mu vznikly cestou na prodejnu společnosti.
Jestliže si spotřebitel vozidlo rezervoval a souhlasil s převozem na jinou pobočku, za což i zaplatil, ačkoliv následně auto bylo prodáno někomu jinému, je společnost povinna vrátit spotřebiteli částku za převoz vozidla, popř. další náklady, které spotřebiteli takovým jednáním společnosti vznikly.
Ke koupi vozidla s doplňkovým servisem:
Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně nebo že je povinný, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku].
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci (zde: coi.cz/podatelna).
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.