Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#74643Neoprávněné vystavení faktur

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2024, před 11 měsíci

Marta Patakyová

Znění stížnosti

V listopadu roku 2023 jsem volala na linku vodafone, tehdy ještě jako zákazník, že chci zrušit internet z důvodu stěhování. Slečna operátorka mi nabízela přechod vodafonu na nové místo bydliště, to jsem odmítla s tím, že internet v novém bydlišti již zaveden je. Výslovně jsem řekla, že chci internet zrušit, že od prosince již na dané adrese nebudu a že počítám tedy s tím, že budu platit poměrnou část za měsíc prosinec. Tím jsem danou věc měla uzavřenou. Stačilo jen uhradit poslední fakturu. Když jsem však vyklízela v prosinci byt, kde byl ještě zabudovaný modem, volala jsem do vodafonu jak mám se zařízením nakládat. Bylo mi řečeno, že jej mohu poslat přes PPL zpět do vodafonu a vygenerovali mi přenosový kod. V tento hovor mě informoval pracovník/ce vodafonu, že internet je stále aktivní a že požadavek na zrušení od jejich kolegyně nemají v systému, tudíž internet stále pokračuje i přesto, že jsem říkala, že jsem to podávala před měsícem. Nikdo neakceptoval to, že se tak skutečně stalo a musela jsem podat požadavek na zrušení znova. Následující den jsem opět volala do vodafone, abych se ujistila, že to tam pracovníci zadali a to mi bylo potvrzeno. Ale když podáte výpověď novou, běží opět 30 denní lhůta za zpracování a tím vystavení nové faktury se kterou já nesouhlasím, jelikož jí vystavili neoprávněně, jelikož má služba měla být již v tu dobu vypovězena. Obdobná situace byla při vypovězení hlasových služeb, ale nyní řeším vystavené faktury, které být vystaveny neměli. Situaci započala chyba operátorky, která můj požadavek nezapsala do systému a musela jsem vypovědět opětovně a na základě toho se vystavili další faktury, penále a dnes 15.2. mi také operátorka pohrozila i vymahačskou společností i když jsem apelovala na to, že stačí si jen poslechnout hovor s tou kolegyní, ale prý nemá oprávnění toto dělat a přitom stačilo si jen poslechnout jeden jediný hovor. Jedna slečna neudělá svou práci a mě se tady hromadí faktury, které jsou neoprávněné. Prosím o nějakou pomoc v této situaci, neboť má situace není lehká. Starám se o nemocnou dcerku, pracuji z domu a takové peníze já platit já nebudu, jelikož ty peníze patří mé dceři a ne monopolu, který není schopen si poslechnout jeden hovor, uznat chybu a omluvit se a situaci napravit.


Produkt

Zrušení internetu


Požadované řešení

Navrhuji, aby si kolegové poslechli daný hovor z listopadu, kdy jsem žádala o zrušení internetu a stornovali mi poslední faktury, které vystavené být neměli. Nic více já nepotřebuji. Jen spravedlnost.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2024 09:24, před 11 měsíci

Obecně u společnosti Vodafone je nutné pro zrušení služby požádat na telefonní lince 800 77 00 77. Ke zrušení služeb pak následně dojde po uplynutí výpovědní lhůty, která trvá 30 dní, pokud se spotřebitel se společností nedomluví jinak. Během této doby je spotřebitel povinen za služby nadále platit, a podnikatel mu tyto služby musí nadále poskytovat. Více informací ohledně odchodu od společnosti Vodafone nalezne spotřebitel na adrese: https://www.vodafone.cz/odchod/.

Výpověď je jednostranným právním jednáním a k ukončení závazku není nutný souhlas druhé smluvní strany.

V případě, že byla smlouva uzavřena na dobu určitou a došlo k jejímu vypovězení před uplynutím této doby, byla by sankce možná jen v případě, kdy smlouva skončí do 3 měsíců ode dne uzavření, přičemž výše této sankce je omezená (§ 63b odst. 8 zákona o elektronických komunikacích).

Jiná smluvní ujednání, která mají odradit od změny poskytovatele, nemají právní účinky (§ 63b odst. 12 zákona o elektronických komunikacích).

Jestliže spotřebitel postupoval dle pokynů společnosti (smlouvu vypověděl na tel. lince uvedené viz výše), mělo dojít ke zrušení služby. Zároveň jednání zaměstnance na tel. lince společnosti, který spotřebiteli přislíbil zrušení služby, je závazné pro společnost Vodafone Czech Republic a.s. dle § 166 občanského zákoníku. Domníváme se tak, že spotřebitel smlouvu vypověděl řádně a společnost nemůže po uplynutí výpovědní doby po spotřebiteli požadovat úhradu další částky za další období, kdy již měla být služba zrušena.

Spotřebitelům zároveň doporučujeme, aby si od společnosti nechali zaslat písemné potvrzení o zrušení služby.

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat.

V tomto případě doporučujeme spotřebiteli danou částku reklamovat. Reklamaci je možné uplatnit:
- písemně na adrese: Vodafone Czech Republic, a. s. Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5,
- prostřednictvím kontaktního formuláře dostupného zde: https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace/.

Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace.

V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.2.2024 13:23, před 11 měsíci

Dobrý den, paní Patakyová, daná záležitost mě velmi mrzí. Je mi líto, pokud došlo k nedorozumění. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Prostřednictvím stránek třetích stran nemůžeme řešit konkrétní požadavky zákazníků. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2024 14:29, před 10 měsíci

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2024 09:22, před 9 měsíci

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.