Společnost


Inna Fridrikova

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74644Kurz španělštiny, který se nekonal

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2024, před 11 měsíci

Martin Knedla

Znění stížnosti

Dne 15. 12. 2023 jsem se zaregistroval na kurz španělštiny na stránkách školy. O 4 dny později jsem poslal platbu za kurz. Došlo mi potvrzení od paní Fridrikové o platbě a podrobnostech konání kurzu. Těšil jsem se na kurz, který měl začít v lednu.

Dne 10. 1. 2024 kurz začínal v 7 ráno. Budova byla zamčená a nikdo nebyl na místě, podle oken bylo všude zhasnuto a na číslo uvedené na stránce se nešlo dovolat. Společně s další účastnicí kurzu nám došlo, že se asi kurz nekoná a nikdo nám nic neřekl.

Poté jsem čekal, jestli od školy přijde nějaký email, což se nestalo. Dne 16. 1. 2024 jsem napsal paní Fridrikové, zda se kurz koná, či ne. Načež mi obratem napsala, že se kurz nenaplnil, a že o tom psala emailem. Mě ale žádný email nepřišel.

Následně se ptala, jestli by mi vyhovoval jiný časový termín, což ale pro mě není možné, kurz jsem si vybral specificky, pro dobu ve které se konal. Domluvili jsme se, že ještě počkáme týden, zda se kurz v mnou preferovaném termínu naplní, či ne a pokud se nenaplní, vrátí mi peníze. Kurz se nenaplnil a paní Fridriková se mě opakovaně zeptala, zda nemám zájem o individuální výuku. O tu zájem nemám, očekával jsem vrácení peněz.

Následně mi paní Fridriková už neodpověděla na žádný email. Napsal jsem jí, že vrácení peněz požaduji do 15. 2. 2024 na můj bankovní účet. Bez odpovědi.


Produkt

Španělština prezenčně - 0907/zima - A1 Úplní začátečníci - Středa 7.00-8.30


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz, na můj bankovní účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2024 09:26, před 11 měsíci

Spotřebitel může od smlouvy odstoupit z důvodu podstatného porušení smlouvy, neboť se kurz v termínu, na který se přihlásil, nekonal, o čemž ani nebyl řádně informován podnikatelem.

Jestliže podnikatel přislíbil spotřebiteli navrácení peněžních prostředků, měl by tak učinit. V opačném případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla podnikatele: Inna Fridrikova, Bělehradská 10/79, 12000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění - k navrácení zaplacené částky za kurz i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Platil-li spotřebitel kurz platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2024 14:45, před 9 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2024 12:26, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.