Společnost


AutoESA a.s.

Počet nahlášených stížností:78
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#746483x zamítnutí reklamace - vada, která není zjevná a současně je to vada bránící užívání. Auto by neprošlo STK a tudíž formálně nesmí na silnici - stav avizovaný při odvozu vozidla bezprostředně po koupi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2024, před 11 měsíci

Marketa Foldynova

Znění stížnosti

První reklamace 4 dny od koupi při odvozu vozu z parkoviště u AUTOESA 28.8.2023 (nákup proběhl 24.8.2023):
Velmi Vás zdravím, ze zákaznické podpory mě přehodili na Vás:
- Auto jsem dostala s prázdnou nádrží - to je váš standart?
- Po 1500m se auto přeplo do nouzového režimu (od začátku nepřetržitě svítila ikona pro katalyzátor) a chcíplo. Pomohlo vše vypnout a znovu nastartovat, ikona svítí neustále. Jaké mi Vaše firma nabízí možnosti řešení?
- Po 5km v plném provozu upadla poklice z pneumatiky (rychlost jízdy 60km/h). Ohrozilo to auta za mnou a provoz. Jak Vaše firma v takovém případě postupuje směrem k zákazníkovi?
- Auto nebrzdí. Brzdy mají dlouhou reakční dobu a nefunguje bezprostřední zastavení na místě. Jak tento problém chcete řešit?
- Do levých zadních dveří zatéká.
Děkuji za návrhy možností řešení výše uvedeného.

Další dvě reklamace proběhly v lednu 2024 na základě:
V příloze připojuji první reklamační řízení, které nebylo založeno kvůli vadě ve formuláři na straně provozovatele webových stránek a doklad o tom, že se mnou reklamaci následně řešil pracovník Autoesa telefonicky s výsledkem, že je vše v pořádku. Vadu ohledně motoru jsem avizovala, viz příloha: "Po 1500m se auto přeplo do nouzového režimu (od začátku nepřetržitě svítila ikona pro katalyzátor) a chcíplo. Pomohlo vše vypnout a znovu nastartovat, ikona svítí neustále. Jaké mi Vaše firma nabízí možnosti řešení?".
Pokud válec motoru ztratí tlak, jde o vadu, která není zjevná a současně je to vada bránící užívání. Auto by tedy neprošlo STK a tudíž formálně nesmí na silnici - závada avizována v den odvozu vozidla viz příloha.
Požaduji financování opravy a po opravě smluvní prodloužení záruky na vozidlo na dvanáct měsíců od převzetí opraveného vozidla.
Připojené reklamační řízení 8_2023 je ve Wordu z důvodu, že mi váš formulář neumožňuje nahrát ani .eml ani .zip formát.

Nelze zde nahrát přílohy, budu ráda za možnost vše doplnit (předávací protokol, vyjádření AUTOESA, moje reklamace, technická zpráva autoservisu).

Je zde nějaká možnost, jak docílit opravy/výměny a prodloužení reklamační doby? Jsem připravena vše předat na ČOI.

Děkuji za Váš čas.

S pozdravem,

Foldynová Markéta
***


Produkt

reklamační řízení č. *** a ***, Škoda Fabia, kupní smlouva č. ***


Požadované řešení

Je zde nějaká možnost, jak docílit opravy/výměny a prodloužení reklamační doby? Jsem připravena vše předat na ČOI.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2024 16:00, před 11 měsíci

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Pokud by autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

V tomto případě by se také mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy a prodávající by měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2024 15:23, před 10 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2024 12:42, před 8 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.