Společnost


Megahračky s.r.o.

Počet nahlášených stížností:20
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#74664Nevrácení zaplacené částky po odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.02.2024, před 11 měsíci

Petr Marek

Znění stížnosti

Objednávka byla přijata dne 07.12.2023 v čase :10:07:39, zaplacena 7.2.2023 pomocí QRkódu na účet společnosti Unicredit Bank
2114830052/2700 Variabilní symbol: *** Částka : 1974,- Kč Předpokládaný termín dodání byl 14.12.2023 Proforma faktura č. ***. Dne 15.12.2023 jsme po několika telefonátech odstoupili od smlouvy z důvodu nedodání zboží a nebyl ani sdělen nějaký termín dodání - u dodavatele nebyl znám termín možného dodání. Byl nám vystaven DOBROPIS č.***, který jsme měli podepsaný vrátit zpět. 15.12.2023 jsme odepsali emailem, že nemáme možnost tisku a ať tedy považují email jako odsouhlasení dobropisu a uvedli jsme číslo účtu na který se má vrátit hotovost. Od té doby s námi nikdo nekomunikoval.
3.1.2024 jsme zaslali na email reklamace@megahracky.cz žádost o podání informace v jakém stavu se nachází vyřešení reklamace a vrácení finanční hotovosti za nedodané zboží. Dále jsme potom opakovali tuto žádost 8.1.2024 a dále 10.1.2024 vše bez odezvy. Proto jsme zajistili výtisk dobropisu a podepsaný jsme ho odeslali jako přílohu emailu 16.1.2024 na adresu objednavky@megahracky.cz opět se žádostí o vrácení peněz. Vzhledem k tomu, že opět nikdo nereagoval spojil jsem se dne 31.1.2024 telefonicky prostřednictvím zákaznické infolinky č. 570 571 403 a dozvěděl jsem se, že obchod nemá číslo účtu pro vrácení peněz.
Přes to, že bylo součástí předešlého emailu nadiktoval jsem ho pracovnici infolinky znovu a po té jsem vše ještě napsal emailem. Dále jsem upozornil, že pokud nebudou peníze vráceny do 14. dní budu nucen na společnost podat trestní oznámení.
V průběhu doby od objednání zboží až do dne 31.1.2024 jsme mimo uvedenou komunikaci ještě několikrát volali na zákaznickou infolinku a na mobilní číslo uvedené na dobropisu 608 300 771. Vždy pouze sliby a do dnešního dne se nikdo ani neozval ohledně "doplnění informací" ani nebyly vráceny peníze. V současné době infolinka nefunguje.


Produkt

1 Úložná krabice Minecraft 216 dílků, 2 LEGO Classic 11026 - Bílá podložka na stavění, 3 LEGO Classic 11030 - Velké balení kostek, 4 Měnící hrnek Kotě - 330ml


Požadované řešení

Prosíme o pomoc s komunikací se společností, případně se sepsáním předžalobní výzvy.
Děkujeme a pěkný den,
Jitka a Petr Markovi, Praha 6
604678262, pmarek200@email.cz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2024 10:04, před 11 měsíci

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti Megahračky s.r.o., Tovární 174, 381 01 Český Krumlov.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.4.2024 15:07, před 10 měsíci

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2024 20:28, před 8 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.