Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#74686Pri nakupu jizdenky Praha hl.nadrazi bylo stazeno z uctu dvojita castka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.02.2024, před 11 měsíci

Yevheniy Kalchev

Znění stížnosti

Dobry den.
Dnes v 8:51 byl jsem na hl.nádražích v Praze
Mam napsáno na jízdence :
***

Když vrátil se domu a nakoukl jsem do internetového bankovnictví zjistil , ze mam naúčtováno ( staženo z učtu ) dvakrát.
Pokladní mne nabídla o něco levnější cestu a řekla , ze první proplaceni mne ihned se vrátí na účet jakmile já proplatím nanovo druhu již nabízenu variantu . To mne bylo divné ... řekl ji to a po potvrzeni byl velmi potěšen,ze ČD takhle okamžité a na miste vracejí penize.
Ihned po mne nakupoval TO SAME můj známy.
Můžete dohledat trojitou akci na teto pokladně placenou z dvou karet .
Rad by vám poslal snímek mého čistka ale vy tady ne dáváte možnost posílaní příloh.

V mem bankovnictví uvedeno :
1. "zůstatek na účtu Běžný účet číslo *** se snížil o částku 186,00 CZK. Dostupný zůstatek k 16.02.2024 v 08:47 je *** CZK.
Pro úplnost uvádíme detaily této úhrady:
Platba kartou (nezaúčtováno) v CD PRAHA HL.N., PRAHA 2, CZ
Částka: 186,00 CZK
Karta: ***
Datum provedení: 16.02.2024
Kód transakce: ***
2. "zůstatek na účtu Běžný účet číslo *** se snížil o částku 171,00 CZK. Dostupný zůstatek k 16.02.2024 v 08:50 je *** CZK.
Pro úplnost uvádíme detaily této úhrady:
Platba kartou (nezaúčtováno) v CD PRAHA HL.N., PRAHA 2, CZ
Částka: 171,00 CZK
Karta: ***
Datum provedení: 16.02.2024
Kód transakce: ***
ZADNĚ okamžité vraceni (ani do tohoto času) ne proběhlo(podle slov pokladní).


Produkt

Prosim o možnost posláni foto jizdenky - jinak ne umim přidat "podrobnosti" k výše popsánemu. Muj mail *** tel.***


Požadované řešení

Prosím (podle vašich "Tipy, jak zvýšit šanci na úspěšné vyřešení:... a v neposlední řadě: mějte na paměti, že dáváte svému dodavateli nebo prodejci šanci napravit chybu. Zdvořilým přístupem dosáhnete víc než nadávkami.") slušné : vraťte mne penise na můj účet (viž popis stížnosti) ve výše 186 CZK .
Budu rad , když vše proběhne civilizované a bez komplikaci pro vás i pro mne.
A kdyby to proběhlo stejné rychle, jak mne ujistila páni pokladní - tak cest vám i chvála .

Děkuji za pochopeni , vstřícnost , rychlou zpětnou vazbu a pozitivní řešeni vzniklé trápen situace.
Přeji vám hezky den.
Se vsi úctou , Kalchev Yevheniy ( Evžen Kalčev).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2024 10:38, před 11 měsíci

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že budou peníze vráceny ihned, mělo se tak také stát.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.