Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23. 1. 2013 jsem si u společnosti MOBILITY s. r. o., pobočka na náměstí Jiřího z Poděbrad 1424/5, 120 00 Praha 2, jež zanikla a její nástupnickou společností je CZC.cz s. r. o. (dále jen „prodávající“), koupil tablet značky ASUS (dále jen „tablet“).
Dne 22. 5. 2014 jsem tablet u prodávajícího reklamoval, o tomto byl pořízen reklamační protokol (číslo reklamace RE14022027).
Reklamace nebyla včas vyřízena, a proto jsem od kupní smlouvy, na základě níž jsem tablet od prodávajícího koupil, odstoupil svým přípisem dne 28. 7. 2014, ve kterém jsem zároveň prodávajícího vyzval k vrácení kupní ceny tabletu. Prodávající na tento můj přípis reagoval pouze telefonátem. Arogantním tónem na hranici dobrého chování mi zavolal ředitel pobočky Miloslav Mastný, první telefonát ukončil s tím, že takovým tónem se nechce bavit, následoval další telefonát ve smyslu, co si to dovoluji a že jsem se měl zastavit a že jsme se mohli nějak domluvit, než jsem poslal odstoupení od smlouvy. Ubezpečil jsem ho, že na odstoupení trvám. Prodávající dál na tento můj přípis již nijak nereagoval, proto jsem mu dne 15. 10. 2014 zaslal urgenci odstoupení, a to jak doporučeným dopisem, tak i e-mailem.
Až dne 30. 10. 2014 mi prodávající písemně sdělil, že můj požadavek na vrácení kupní ceny neakceptuje a mé odstoupení od smlouvy považuje za neoprávněné, neboť reklamace byla vyřízena řádně a včas, a to nejpozději dne 4. 6. 2014, tedy již po 13 dnech od jejího uplatnění. Prodávající odkazoval na telefonický hovor ze dne 29. 5. 2014, v němž mi dle jeho tvrzení mělo být sděleno, že reklamovaná vada není uznána, reklamace je vyřízena a tablet bude k vyzvednutí na prodejně ode dne 4. 6. 2014. Během předmětného telefonického hovoru mi ale bylo pouze oznámeno, že reklamovaná vada není uznána, jelikož tablet byl prolit neznámou tekutinou. S uvedeným vyřízením reklamace jsem nesouhlasil, neboť tablet rozhodně prolit ničím nebyl a vyzval jsem proto prodávajícího, aby mi tablet vrátil i písemným odůvodněním o způsobu vyřízení reklamace, s tím, že jej nechám posoudit odborníky. Během telefonického hovoru mě prodávající neinformoval o skutečnosti, že bude tablet připraven k vyzvednutí na prodejně a nijak se nezmínil o tom, kdy mi bude předáno písemné odůvodnění o způsobu vyřízení reklamace. Právě naopak, ve skutečnosti mi bylo pouze sděleno, že tablet je ještě v servisu a jakmile bude vrácen na prodejnu, budu kontaktován. To se nestalo, a proto jsem po měsíci čekání kontaktoval telefonicky prodejnu, kde mi bylo sděleno, že tablet je ještě v servisu a až bude vrácen na prodejnu, budou mne kontaktovat, to se však nikdy nestalo.
Prodávajícího jsem znovu vyzval k vrácení kupní ceny tabletu přípisem ze dne 21. 11. 2014. Ve svém následném písemném vyjádření prodávající znovu uvedl, že během telefonického hovoru, uskutečněného dne 29. 5. 2014, jsem byl vyzván k vyzvednutí tabletu na jejich prodejně a nově přidal další skutečnost, a sice to, že jsem v telefonátu dne 29. 5. 2014 měl být seznámen i s tím, že mi na prodejně bude zároveň předáno písemné odůvodnění o zamítnutí reklamace.
K veškerým výše uvedeným tvrzením prodávajícího uvádím, že tato jsou účelová a nepravdivá. Prodávajícím jsem nikdy nebyl vyzván k vyzvednutí tabletu na prodejně a už vůbec ne k vyzvednutí písemného odůvodnění o zamítnutí reklamace.
Pokud toto prodávající tvrdí, je na něm, aby tato svá tvrzení dokázal.
Do dnešního dne jsem neobdržel ani písemné odůvodnění o zamítnutí reklamace, ani mi nebyla vrácena kupní cena tabletu a ani tablet samotný.
tablet Asus Nexus 7 1B002A 7“ Tegra3/32GB/GPS/WiFi/3G/GPS
Požaduji po CZC.cz s.r.o. vrácení peněz, což považuji k celé situaci za spravedlivé.
|
Tweet |
Na přání společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Dobrý den pane Pavláte.
Je mi líto, ale za naším stanoviskem si stojíme. O ukončení/ zamítnutí záruční reklamace jste byl ve lhůtě 30-ti dní vyrozuměn - reklamace byla zamítnuta z důvodu prolití tabletu tekutinou.
Děkuji za po chopení.
Michal Stýblo
Rozhodně Vás nechápu, ale věřím, že je Vám to líto pane Stýblo, za takový přístup a nepravdy, které jste použili.
Očekával jsem z Vaší strany rozumné vysvětlení nestandartních postupů popsaných výše, které v telefonickém rozhovoru uznal i ředitel pobočky p. M. M. a přijatelné řešení této záležitosti, vy mne zatím nutíte celou věc řešit soudní cestou.
Doufám tedy, že každý kdo si přečte tuto stížnost udělá si jasný obraz o Vašem přístupu k zákazníkům a jak přispíváte k budování společnosti v ČR, když tvrdíte, jak rozumíte svým zákazníkům.
Musím konstatovat, že přesto jak mi vadí Váš postoj v této věci, je mi to líto a to i za Vás.
Prodávající je povinen o vyřízení reklamace spotřebitele informovat. Neučiní-li tak, má se za to, že reklamace nebyla vyřízena řádně a včas, čímž vzniká spotřebiteli možnost od smlouvy odstoupit.
Za splnění povinnosti prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Prodávající musí prokázat, že spotřebitele opravdu informoval.
Zároveň je prodávající povinen vydat spotřebiteli písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nevydá-li prodávající toto potvrzení, hrozí mu pokuta za správní delikt až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.
Pokud byla reklamace vyřízena řádně a včas, ale spotřebitel s důvody zamítnutí reklamace nesouhlasí, může se obrátit na soudního znalce z oboru za účelem vypracování posudku, na jehož základě by bylo možné rozporovat způsob vyřízení reklamace.
Vzhledem k tomu, že se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.