Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Oznámení o téměř dospořené částce jste mi zaslali až dnes tj 19.2.2024. Přitom jste mi zrušili státní finanční podporu a ukončili smlouvu již před týdnem,ač jsem posílala reklamaci.Co je to za jednání ???
Eva Lhotská, Opava
***
Vrátit na účet státní podporu.
|
Tweet |
Státní podpora se na účet stavebního spoření připisuje za uplynulý rok, a to vždy na jaře, většinou do konce dubna. Dle dostupných informací na stránkách společnosti Raiffeisen stavební spořitelna a.s. je "státní podpora u stavebního spoření v roce 2023 ve výši 10 % z vložené částky. Maximálně může státní podpora činit 2 000 Kč za rok. V praxi to znamená, že pokud vložíte na stavební spoření 20 000 korun ročně, obdržíte 2 000 Kč, pokud vložíte méně, státní podpora bude ve výši 10 % z ročního vkladu.
Zároveň, abyste získali státní příspěvek na stavební spoření, je důležité dodržet tzv. vázací dobu, která trvá 6 let a po kterou není možné smlouvu vypovědět, aniž byste přišli o státní příspěvky. Nárok na státní podporu se váže na rodné číslo, takže i když budete mít založeno více stavebních spoření podpora bude maximálně zmíněných 2 000 Kč pro jednu osobu."
Výpověď smlouvy je jednostranným právním jednáním a za jakých okolností mohou strany smlouvu vypovědět by mělo být stanoveno ve smlouvě, popř. v obchodních podmínkách stavební spořitelny. Dle námi dohledaných všeobecných obchodních podmínek společnosti "má Stavební spořitelna právo po předchozím písemném upozornění účastníka smlouvu o stavebním spoření vypovědět v případě, že zůstatek na účtu účastníka nedosahuje výše odpovídající minimálnímu měsíčnímu vkladu dle Čl. 5 odst. 1 a době trvání smluvního vztahu nebo převýší sjednanou cílovou částku."
Dle čl. 5 odst. 1 výše a periodicita vkladu se sjednává ve smlouvě o stavebním spoření. Měsíční vklad musí být stanoven minimálně ve výši vyhlášené stavební spořitelnou v Oznámení.
Při ukončení stavebního spoření před uplynutím 6leté vázací doby přichází spotřebitel i o státní podporu stavebního spoření, a to i o již připsané zálohy.
Jestliže spotřebitel postupoval v souladu se smlouvou a obchodními podmínkami, nemělo dojít k výpovědi stavebního spoření. Spotřebiteli doporučujeme se se vzniklou situací obrátit přímo na společnost a požádat ji o odůvodnění podané výpovědi.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.