Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dostal jsem darem nástěnku brusku na sadroka. Nyní je cca po roce rozbila. Chtěl jsme řešit reklamaci a vždy mi přijde odpověď s lidlu že jsme výrobek nezakoupil já tak nemůžu reklamovat. Bohužel si nedají vysvětlit že není možné aby je kontaktovala osoba která výrobek zakoupila jelikož již nežije. Je o možné nějak resit? Bohužel mi vždy přijde stejná odpověď. Připadá mi to že reaguje automat a jen mezi jméno kdo odepsat.
Nástěnná bruska na sádrokarton parkside
Vyřízení reklamace. Komunikace od prodejce.
|
Tweet |
Záruka či odpovědnost za vady je součástí kupní smlouvy mezi prodejcem a kupujícím, v tomto případě tedy dárcem. Právo uplatňovat reklamaci má výlučně on. V případě, že reklamaci podává obdarovaný, je možné, aby po něm společnost požadovala pověření. Nejčastěji postačí účtenka či faktura. Možné je také postoupit obdarovanému právo zboží reklamovat nebo mu napsat plnou moc k uplatňování práva z odpovědnosti za vady (více zde: https://www.dtest.cz/clanek-4809/jak-reklamovat-vanocni-darek). Dle popisu stížnosti však již tento postup není možný.
Domníváme se však, že v případě, že spotřebitel doloží informace o nákupu, měla by mu být reklamace umožněna.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Dobrý den, paní Žídku, mrzí nás Vámi popsaná situace, doporučujeme Vám reagovat na reklamaci a vložit kopii úmrtního listu.S pozdravem Tým Lidl
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.