Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Stiznost totozna s #2999.Susicka LG RC9055AP2Z, zakoupena 11/2014.Po par mesicich hlasi plnou nadrz na vodu (kondenzat veden do odpadu) a ucpany filtr.Technik prijede,reklamaci uznal vymenil celou ridici jednotku.Po sesti mesicich kontrolka ucpany filtr.Servis prijel,a vice mene rekl,ze je to nase chyba,spatne cistime filtr.To neni pravda,susicku mame nekolikatou.Navic jak zde,tak na Heureka je mnoho recenzi se stejnym problemem u teto susicky.Mnoho necistot neni zachyceno filtrem a dostava se do prostoru susicky,kde se to casem ucpe a je nutno vycistit.I tak technik susicku vycistil a dle opravniho listu tri veci vymenil.Ptali jsme se proc to dela,kdyz reklamaci nechtel uznat,ale nerekl.Pro LG resi firma AE Servis.Do opravniho listu uvedl:zavada neni zpusobena vyrobkem,nybrz nevhodnou upravou textilii pri prani a spatnym cistenim filtru.Nejedna se o zarucni opravu dle OZ.Na nase nalehani doplnil "Pro zakaznika reklamace uznana". I to jsme odmitli podepsat,tak nemame nic.Stihl jsem si to vyfotit.Snazil jsem se resit primo s LG is AS Servis,ale bez uspechu.Potrebuji doresit reklamaci,ke ktere ted nemam zadny doklad(krome fotky opravniho listu).Susicku bych casem rad vratil,protoze dle vsech recenzi na netu jde o konstrukcni vadu teto susicky a problem se cca kazdych 6 mesicu opakuje.Ucpe se cele telo susicky a je nutny servis.V socuasne chvili mam opet zadanou reklamaci,od minule opravy technikem susicka pri suseni piska.
Kondenzacni susicka LG RC9055AP2Z; Vyrobni cislo 401KWHX97833
Snazil jsem se to vyresit primo s firmou LG a nasledne i s firmou AE Servis,ktera jim zajistuje zarucni servis v me oblasti.Bez vysledku.Od LG jsem dostal pouze informaci,ze situaci proveri,ale ze se jedna asi o nedoruzumneni.AE Servis nereagoval vubec,i kdyz slibili,ze zavolaji k doreseni situace. Jako reseni si predstavuji to, ze se k tomu LG postavi celem, uzna ze se jedna o problem vsech techto susicek a uzna moji reklamaci, popripade vraceni penez.Susicka je nekvalitni a problemova.Mame ji 10 mesicu a jiz ji potreti reklamujeme.Rad bych,aby LG mou reklamaci uznala a nesnazila se to hodit na me, ze se neumim o susicku starat.
|
Tweet |
Co se týče opravy výrobku, přestože reklamace byla zamítnuta, takové jednání ve většině případů považujeme za obcházení zákona. Prodejce se jej zpravidla dopouští, aby spotřebiteli znemožnil odstoupit od smlouvy pro větší či opakovaný výskyt vad u poruchových výrobků. Doporučujeme se vůči tomuto postupu ohradit a prodejci oznámit, že tato „vycházení vstříc zákazníkovi“ budou považována za uznané reklamace.
Tento postup prodejce jednak nerespektuje právo spotřebitele na uplatnění a vyřízení reklamace zákonným způsobem, čímž je zasahováno do jeho vlastnického práva, a jednak spotřebiteli znemožňuje prokázat, že odstraněný nedostatek byl skutečně vadou. Toto jednání podle nás naplňuje znaky správního deliktu a lze tedy podat podnět na Českou obchodní inspekci.
Pokud jde o zamítnutou reklamaci jako takovou, Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Společnost LG Electronics CZ, s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.