Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, třikrát jsem jim poslal email o vrácení peněz a stále se vymlouvají. Platba bude vrácená na platební kartu, ze které byla hrazena. Finance obdržím co néjdříve. To bylo 9.2.2024. Uběhlo několik dní a napsal jsem znova. 14.2. 2024 mi přišlo od nich, že peníze mi zasílaly včera a budou mi na účet připsány do dvou pracovních dnů. Dnes ráno 19.2. jsem jim napsal,že mi peníze nedorazily a oni mi na to odpověděli "Velice se Vám omlouvám za nepřesnou informaci.Kolegové předali informaci na finanční oddělení k vrácení peněz, které může trvat až 7 pracovních dnů.". Další výmluva z jejich strany. Co mám dělat? S pozdravem Petr Čiháček
Vrácení peněz, jedná se o částku 1090 kč.
|
Tweet |
Jestliže společnost přislíbila spotřebiteli navrácení peněžních prostředků, měla tak učinit. V opačném případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení ze strany společnosti. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Zároveň jednání zaměstnance společnosti, který přislíbil spotřebiteli navrácení peněžních prostředků, a to co nejdříve na platební kartu, je pro společnost Nestlé Česko s.r.o. závazné dle § 166 občanského zákoníku.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění - tj. k navrácení peněžních prostředků i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Nestlé Česko s.r.o., Mezi vodami 2035/31, 14300 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Spotřebitel nás informoval, že mu již byly peněžní prostředky vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.