Společnost


Schlieger, s. r. o.

Počet nahlášených stížností:25
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#74734Problémy s montáží FVE

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.02.2024, před 11 měsíci

Pavel Hurych

Znění stížnosti

V srpnu 2022 jsem si domluvil návštěvu technika fy. Schlieger. Domluvili jsme si nějaké podmínky. Akceptoval požadavek montáže nejpozději do konce května 2023. Při podpisu smlouvy o dílo 27.9.2022 mě udivil vágní termín 6 měsíců od kladného vyrozumění o poskytnutí dotace. Sdělil mi, že se nemusím obávat, že v květnu všechno bude. (věděl, že od června do konce září mám pracovní povinnosti a nebudu přítomen) Po několika urgencích mi firma sdělila, že květen je nereálný a že montáž bude v červenci 2023. Dobře, domluvil jsem si zástup na daný termín, který ale nedodrželi. FVE uvedli do provozu 4.10.2023 po několika urgencích a bez patřičného návodu na obsluhu. (prý ho vůbec nemají) Montéři nemluvili česky a nic mě o FVE neřekli. Dnes máme 19.2 2024 a já stále čekám na proplacení dotace. Z NZÚ mě e-mailem mě přišel dotaz, zda na pořízení FVE stále trvám a jestli mi mají prodloužit žádost. Z toho usuzuji, že tam ještě ani nevědí, že je FVE více jak půl roku namontovaná a téměř pět měsíců v provozu. Firma Schlieger na mé urgence a dotazy nereaguje.


Požadované řešení

Pokoušel jsem se získat nějakou slevu za nedodržení termínů, zcela bez úspěchu. Hlavně bych potřeboval proplatit dotaci. Úroky jsou dost vysoké.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2024 13:44, před 11 měsíci

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Podle § 2605 OZ platí, že dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.

Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu, porušila tím smlouvu a spotřebitel by tak mohl požadovat slevu z díla. Výše slevy přitom není nikde v zákoně upravena, měla by však být přiměřená.

Pokud měla společnost proplatit spotřebiteli dotaci ale neučinila tak v termínu, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Zároveň také platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy (proplacení dotací v ujednaném termínu), nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Spotřebitel by tedy mohl požadovat například proplacení úroků, které byl nucen zaplatit z důvodu nedodržení povinností podnikatele, případě dalších vzniklých nákladů.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.2.2024 07:45, před 11 měsíci

Hezký den, pane Hurychu, děkujeme za Vaši zpětnou vazbu, Vámi popisovaná situace nás velice mrzí. Naše společnost předala kompletní dokumentaci na dotační úřad dne 21.02.2024. Váš Schlieger

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.4.2024 13:32, před 10 měsíci

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.5.2024 16:20, před 9 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k předání dokumentace dotačnímu úřadu společností stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.