Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15.02.2024 jsem odstoupil od smlouvy dle $2002 1.odst.obc.zak.dle vašich pokynů.
Auto jsem vzal od auto ESA formou zapujcneho s týdenními splátkami 1600 Kč.
Auto od samého počátku vykazovala vady,kde jsem už 2 den auto ESA upozorňoval.Chteli to řešit s výměnou vozidla v dražší cenový kategorií,jak uváděla smlouva.to jsem odmítl,a tak jsem vše začal řešit s BA leasingem.Bez úspěchu,tak jsem odstoupil od smlouvy.
Ba leasing odstoupení převzalo a souhlasilo, stím že následně mě předali společnosti na pohledávky, která mi vyhrožuje trestním oznámením pokud auto nezaparkuji v Praze,z HK do Prahy,i když jsem upozornil, že auto není v 100%stavu na převoz, osobní převoz a žádal jsem Ba leasing,aby si auto odvezli.Auto jde do nouzového stavu a vysoká vlhkost vozidla, která znemožňuje bezpečnou jízdu,pro mlžení oken.Zavad je více.
Vyhrožují že na mě bude pátrání v rámci EU,i když jsem upozornil 3x ba leasing,kde je auto a v jakém stavu je.Nic neřešili ani neřeší,jen trvají na svém a mě dochází trpělivost.
Jak mám řešit předání auta, když odmítají si ho vyzvednout ve stavu,v jakém jsem ho z bazaru ESA,odvezl.Jak dál... mám ho prý dovézt na adresu správce pohledávek,ale nezajímá je stav auta.jak dál... kaucí a všechny splátky jsem žádal vrátit do 14 dnů,od souhlasů a doručení odstoupení od smlouvy,ale ba naopak,dana firma přitvrdila a způsobují mí další škody a náklady,na které já už nemám.Dekuji za pomoc
Škoda Roomster 1.2 tsi
Žádám vrátit kaucí ve výši 11.000 Kč,a všechny splátky, neboť od prvního dne podepsání smlouvy byli závady, které snad nejdou odstranit.Aby si také auto odvezli na své náklady..z adresy kterou jsem uvedl.s autem se nejezdí, nevhodné v deštivém počasí.
|
Tweet |
V tomto případě se domníváme, že bylo odstoupeno v rámci reklamace (z důvodu neopravitelnosti vady).
Spotřebitel je povinen společnosti automobil vrátit. Vzhledem k tomu že však k odstoupení od smlouvy došlo v rámci reklamace, mohl by spotřebitel náklady na vrácení požadovat po společnosti jako účelně vynaložené náklady reklamace.
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 5,20 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 467/2022 Sb.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel doplnil následující:
Chci podotknout, že auto bylo zapůjčené,a od počátku podpisů smlouvy nevhodné k používání na silnicích.Auto ESA nás odkazovalo na Baleasing,a opačně.Vsichni si myli ruce ale já byl ten poskozenej do dnes.Neminim už nést náklady,bez tak mě náklady kdy jsem auto nemohl používat stali přes 10.000 Kč.Ba leasing předal auto společnosti na pohledávky,Petr Reichtinger,je to solidní pan, když se dozvěděl jak to vlastně bylo od počátku, vyjednává nadále s BA leasingem ,ke smíru,ale ani jemu nikdo neodpovídá a nic neřeší,a tak praktický máme svázané ruce.Uz jsem přistoupil na to, že jsem ještě ochoten dát na odtah 50%nakladu na odtah, jelikož auto stojí v místě bydliště v nouzovým systému.Prakticky po několika km,jde do nouzového systému.Ja dokonce ani nevlastním zelenou kartu,nezapujcili mi ji,a tak opravdu celé chování Ba leasingu, které si stojí na svém, že mám zaplatit smluvní pokuty až do výši 40.000...je sprosté jednání, žádná práva jen sankce a povinnosti.Chovani této arogantní společnosti nasvědčuje, že vše skončí u soudů.Ja nejsem vinik,ale poskozenej, řádně splátky odcházeli i když jsem nemohl auto užívat. Nejraději bych byl aby si auto na vlastní náklady odvezli, jelikož jeho půjčovné bylo bez jejích osobní asistence,majitel Ba leasingu,to auto ani neviděl, veškeré smlouvy byli elektronický podepsané přes auto ESA.v Hk. Za tohodle systému já nejsem odpovednej za jejich praktiky a ještě jim platit odtah. To snad po mě nikdo nemůže chtít. Děkuji za odpověď.Lubas
Vyjádření dTestu:
Jak uvádíme v našem původním vyjádření, spotřebitel je povinen společnosti automobil vrátit. Pokud by však společnost odmítla odtah zajistit (nebo zaplatit), mohl by spotřebitel po společnosti požadovat proplacení jím zaplacených peněz za odtah, neboť platí, že reklamace je bezplatná a dle popisu stížnosti bylo od smlouvy odstoupeno v rámci reklamace.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.