Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
V ubytovani jsem pouzivala vysavac Sencor, zakoupen v lete 2023.
V lednu 2024 reklamovan - baterie nevydrzela nabita, zaklopka vysavace se neotevirala a nenasavala a nebo se zasekla a spina padala zpet z vysavace.
Predmet byl reklamovan u Alzy - prijato bez problemu, bezela lhuta 30 dni. Po 30 dnech byla reklamace zamitnuta z duvodu znecisteni.
Pri prijmu zbozi bylo zbozi popsano s mirnou necistotou (u vysavace pochopitelne). Alzu jsem kontaktovala 4x s nesouhlasem a odstoupenim od smlouvy - proc prijmou zbozi, zkontroluji a az za 30 dni reknou, ze ho nemohou vyreklamovat?
A ze vada je z duvodu necistot…
SENCOR SVC 7814VT 2 v 1
Odstraneni problemu se zaklopkou, novy produkt a nebo vraceni penez.
Pocitala jsem s jakoukoliv variantou reseni rozbiti.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu. Tento případ pro Vás samozřejmě ráda ověřím, ovšem prosím Vás o uvedení čísla dokladu, ke kterému se Váše zpráva vztahuje. Za doplnění Vám předem děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.