Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 7.12.2023 jsem řídila osobní automobil zn. Opel Astra ***, rok prodeje 6.5.2010 na dovolenou do Polska. Bohužel, hned za hranicemi do mého auta nabouralo nákladní vozidlo TIR, které řídil polský řidič. K nehodě byla přivolána polská Policie, která nám sdělila, že můžeme pokračovat v cestě, ale musíme mít sepsaný záznam o dopravní nehodě a fotodokumentaci. Řidič vinu uznal, podepsal záznam o dopravní nehodě a tudíž nebyl problém pokračovat v cestě. Po návratu jsem zjistila, že polskou společnost zastupuje pojišťovna Generali a.s. V lednu t.r. přijel do servisu Opel Hradec Králové likvidátor této společnosti pan F, kde sdělil, že se jedná o totální škodu a auto bude posláno do aukce. Podotýkám, že auto je servisované a má platnou technickou kontrolu. S tímto postupem jsem nesouhlasila a svůj nesouhlas jsem písemně několikrát vyjádřila panu F s tím že trvám na opravě. Aktuální judikatura k občanskému zákoníku hovoří o tom, že mírné přesažení tržní ceny činí 10 až 20 procent. Po dvou měsících od havarie zjišťuji, že nejsem oprávněná, ale poškozená. Mé auto bylo v aukci vydraženo za 36 120,-Kč. Za tuto částku nejsem schopna zajistit adekvátní opravu. Pro Vaši informaci uvádím, že jsem důchodkyně a vyjádření pojišťovny je pro mně likvidační. Mohu Vám zaslat veškeré vyjádření pojišťovny, včetně fotodokumentace. Dle konzultace v servisu toto auto není na odpis, jsou pouze pomačkané plechy vlevo u řidiče. Číslo škodní události je ***.
S úctou
Čančarová Milena
***
Opel Astra, registrační zn. ***, VIN ***, najeto cca 65 000 tis. km.
Byla jsem přesvědčená, že pojišťovna má stejné údaje o náhradních dílech jako servis, tudíž spočítá opravu a určí finanční náhradu, abych mohla dát vozidlo opravit.
|
Tweet |
Podle obchodních podmínek společnosti Generali se totální škodou rozumí taková škoda, kdy náklady na opravu vozidla jsou rovny nebo převyšují 80 % tržní hodnoty, kterou mělo vozidlo bezprostředně před pojistnou událostí.
Výše pojistného plnění při totální škodě se stanoví tak, že se od tržní hodnoty vozidla bezprostředně před pojistnou událostí odečte tržní hodnotu zbytků vozidla (jinak použitelných dílů).
V případě totální škody na vozidle je nutné dále zohlednit tzv. princip plného odškodnění, jak uvedl Ústavní soud ČR ve svém nálezu se sp. zn. II. ÚS 155/16. Dle Ústavního soudu se skutečnou škodou rozumí zmenšení existujícího majetku poškozeného ve srovnání se stavem, jaký zde byl před způsobením škody, a proto musí i rozsah náhrady škody zohlednit výši všech nutných prostředků, které byl poškozený nucen vynaložit k obnovení původního majetkového stavu. Tato náprava může být zjednaná třeba i koupí srovnatelného osobního automobilu poté, co došlo ke zničení původního vozidla. Náhrada škody, a tedy pojistné plnění, by tak mělo být takové, aby byl plně kompenzován rozdíl v majetku poškozeného před nehodou a po ní.
V tomto případě si však nejsme jisti, zda bylo auto spotřebitelky vydraženo v aukci, nebo zda není spokojena s výši pojistného plnění, které jí bylo poskytnuto.
Subjektem věcně příslušným k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z tohoto pojištění je Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú., Elišky Krásnohorské 135/7, 110 00 Praha 1, www.ombudsmancap.cz.
Vážená paní Čančarová,
děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Stižnosti
Generali Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@generaliceska.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Generali Česká pojišťovna a.s., Stižnosti, P.O.Box 305, 659 05 Brno.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.